home Cultură Urbană, Politici Urbane & Guvernanță, Tehnologie & Inovație, Transport Acțiune civică pentru transport urban modern

Acțiune civică pentru transport urban modern

Miercuri, Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, va propune spre aprobare consilierilor generali noul Regulament de taxi. Deși conform declarațiilor Primarului General, motivul care a stat la baza actualizării reglementărilor privind activitatea de taxi este modernizarea și eficientizarea transportului public, în realitate, anumite prevederi ale Regulamentului ne întorc în timp și blochează procesul de transformare a Bucureștiului într-un oraș Smart.

Prin prevederile conform cărora doar dispeceratele pot încheia contracte cu aplicațiile de e-hailling, nu și șoferii, în mod individual, ca până acum, noul Regulament de taxi limitează, pe de o parte, funcționarea acestui tip de aplicații, iar pe de altă parte oferă dispeceratelor un dublu rol.

Concret, dispeceratele sunt prestatori ai unor servicii în piață, agregând șoferi și distribuind comenzi prin intermediul unor aplicații informatice proprii, și, în același timp, devin o entitate care poate restrânge altor actori din piață accesul la șoferi, prin refuzul de a încheia contracte cu aplicații integratoare independente. Mai mult, în urma unei analize efectuate de mytaxi, lider european pe segmentul aplicațiilor de e-hailling, (10 milioane utilizatori) observăm că în majoritatea țările europene studiate, șoferii sunt liberi să aleagă dacă lucrează sau nu cu un dispecerat, iar atribuțiile acestora nu le depășesc pe cele ale unui call-center

Este clar că Regulamentul propus de Primăria Capitalei aduce deservicii atât clienților​, care apreciază aportul adus de aplicațiile integratoare la creșterea calității serviciului de taximetrie în București, șoferilor de taxi​, cărora li se limitează, în acest fel, accesul la anumite categorii de consumatori, cât și pieței​, pe care o închide pentru potențiale noi produse și servicii inovative din acest domeniu, neafiliate niciunui dispecerat, am decis să inițiem o petiție online prin care bucureștenii să își susțină dreptul la un transport public așa cum și-l doresc, modern și eficient.

UrbanizeHub România împreună cu Clever Taxi promovează politicile publice care au ca scop îmbunătățirea mobilității urbane și inovarea digitală pe piața de transport, de aceea luăm poziție împotriva abuzurilor. Vă adresăm invitația de a vă alătura demersului nostru.

Primul pas poate fi făcut chiar acum:

Veniți alături de noi prin semnarea petiției online:  www.bucuresti-smartcity.ro 

Citeste si:

Cum reușim să facem tranziția spre un oraș mai dur... Un concurs și un eveniment care promovează conceptul de oraș durabil. La întrebarea din titlu va încerca să se răspundă pe 14, 15 și 16 Martie la Cluj...
Autobuzele: democrație în mișcare Într-o conferinţǎ inspiraţionalǎ TED, Enrique Peñalosa, primarul orașului Bogota între 1998 și 2001, reales pentu un nou mandat in 2015, expune ideea ...
Cum putem modela fața unui oraș? În dezvoltarea și planificarea unui oraș sunt implicați o serie de specialiști, în frunte cu urbaniștii și arhitecții. O profesie mai puțin cunoscută ...
Analiză: Cluj versus Timișoara Cluj și Timișoara sunt orașe magnet, ce se află într-o competiție benefică pentru cetățenii lor, dar și pentru economia României. Dacă Clujul are un P...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *