home Evenimente Eveniment: Bega Innovation Challenge

Eveniment: Bega Innovation Challenge

Londra are Tamisa, Budapesta are Dunărea, Clujul are Someșul iar Timișoara are Bega. Timișoara este cunoscută ca orașul florilor pentru că are oportunitatea unică a unui lanţ de parcuri atât de aproape de centrul său istoric, de-a lungul canalului Bega. Trecând de la un peisaj rural în zona Uzinei de apă, râul traversează cartierul istoric Fabric, desparte centrul istoric de complexul studenţesc, trece printr-un alt cartier istoric, Iosefin şi părăseşte oraşul ţintind spre Serbia.

Amenajările din ultimii ani (piste de biciclete şi trotuare de promenadă, locuri pentru şezut, staţii de vaporetto şi, pe alocuri, câte un ponton de belvedere) și deschiderea unor terase sezoniere au adus timișorenii din ce în ce mai des pe malurile sale.

Totuși, Bega are o serie de spații neutilizate, care așteaptă să fie “activate”: golful de pe strada Dâmbovița, malul din fața Turnului de apă și din fața Misc., zona podului de Fier, fațada clădirii Medicină 2 și scuarul de lângă, promenada din fața Experimentarium TM, zona verde din vecinătatea Apiarium, parcul Mocioni, scuarurile Primăverii, Virgil Economu și Chopin din Fabric sau zona din amonte de Uzina de apă, unde Bega deja devine sălbatică.

Scopul provocării este de a genera scenarii pentru activarea unui spaţiu cu potențial, dar încă neutilizat, pe malurile canalului Bega.

Scenariile se vor concretiza printr-o amenajare fizică: construcţia unui pavilion, plantări de arbori, amenajări ale terenului pentru platforme etc.

OrganizatoriSocietatea Antreprenorială Studențească, Universitatea de Vest din Timișoara, Urbanize Hub, Facultatea de Arhitectură și Urbanism, Universitatea Politehnica Timișoara

Regulament

Challenge-ul conţine două faze:

Etapa 1: 28.09 – Urban Talks:

  • Team work echipe de 2-3 persoane: brainstorming idee. 
  • Pitch idei – înscrieri membri noi în echipe;

Etapa 2: 29.09-05.10 – team work echipe pluridisciplinare de 4-5 persoane: colaborare pentru producţia unei amenajări, 2-4 ore zilnic, în intervalul stabilit de comun acord, sub îndrumarea unor mentori din domenii diferite de activitate: arte, peisagistică, arhitectură, economie, urbanism. Loc de desfăşurare: Minds Hub, FEAA, UVT.

Participanţii au două oportunităţi pentru înscrierea în challenge:

Etapa 1: Prin completarea formularului până pe 23 septembrie – click aici;

Etapa 2: La fața locului, la finalul pitch-ului de idei din cadrul Urban Talks, pe 28 septembrie.

Propunerile inițiale, rezultat al etapei I, vor fi discutate în echipe de 2-3 persoane, în cadrul sesiunii de teamwork organizate în 28.09 și vor fi transpuse în concepte sumare, suficient de clare pentru prezentarea lor în cadrul pitch-ului din aceeaşi zi.

Propunerile finale, rezultat al etapei 2, vor fi lucrate în echipe de câte 4-5 persoane, în cadrul sesiunilor de teamwork organizate în intervalul 29.09 – 05.10. Ele vor fi prezentate în cadrul pitch-ului din data de 05.10.

Propunerile, atât în fază iniţială cât şi în faza finală, vor trebui să se încadreze într-un buget de execuţie echivalentul a 10.000 euro.

Propunerile se vor realiza pe suport din hârtie, cu posibilitatea alăturării unor imagini de atmosferă (moodboard) folosind colajul. Pentru elaborarea propunerilor, participanţii vor avea la dispoziţie materiale consumabile: hârtie format clipboard, marker, post-it, adeziv şi acces la printer.

Criterii de jurizare:

  1. fezabilitate – propunerea este realizabil în intervalul de timp alocat, nu contravine legislaţiei şi normelor în vigoare şi poate fi dus până la capăt de echipa de proiect;
  2. locație – proiectul propune o amenajare într-o locație care în prezent nu este utilizată sau amenajările lipsesc cu desăvârșire, iar prin proiect se aduc îmbunătățiri acestei stări;
  3. atractivitate – designul propus impresionează prin estetică, fără a intra în contradicție cu mediul construit sau natural proxim;
  4. sustenabilitate – propunerea utilizează materiale și principii prietenoase cu mediul;
  5. votul publicului – numărul de puncte este distribuit în funcţie de numărul de voturi online, constituite pe pagina de facebook şi intagram în timpul desfăşurării pitch-ului.

Fiecare proiect va fi notat, conform criteriilor, în ordine crescătoare: 1 reprezintă nivelul minim de răspuns la criteriu, iar 5 reprezintă nivelul maxim de răspuns.

Juriul va fi alcătuit din 5 persoane propuse de organizatori. Acestea vor fi anunţate la finalul primei perioade de înscrieri, 23.09. Cei 5 membri nu trebuie să se afle în conflict de interese cu participanţii: relaţii contractuale directe sau relaţii de rudenie de gradul I sau II.

 




Rǎmâi conectat cu UrbanizeHub și profitǎ de reduceri la evenimentele noastre, abonându-te la newsletter.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.