home Energie Regenerabilă, Transport Potenţialul energiei solare pentru transportul feroviar

Potenţialul energiei solare pentru transportul feroviar

India se află în topul țărilor cu cel mai ridicat grad de poluare, iar New Delhi se află printre cele mai poluate oraşe din lume în ultimii ani, potrivit datelor furnizate de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS). Acest clasament este condus de regiuni din India, China şi Iran. Oraşul New Delhi s-a confruntat in 2017 şi cu o stare de urgenţă datorată nivelului ridicat de poluare din regiune. Autorităţile au anunţat posibile riscuri grave asupra sănătăţii oamenilor şi au impus restricţii în ceea ce priveşte transportul.

Răspunsul mult aşteptat al guvernului nu a întârziat să vină, sub forma unor planuri şi strategii care să asigure o modalitate corerentă şi sustenabilă prin care statul să poată face faţă problemelor de acest fel.

Un exemplu îl reprezintă acest proiect inovativ aprobat de autorităţi, prin care o gară foloseşte în totalitate energie solară pentru a se alimenta. Iniţiativa este una considerată “verde”, iar executarea ideii a costat în jur de un million de dolari.

Imagini pentru india pollution

Astfel, oraşul Assam a dat lumii prima gară din lume care funcţionează doar cu energie regenerabilă.

Traficul de peste 20.000 de pasageri pe zi a fost un stimulent în plus în favoarea executării lucrărilor într-o manieră rapidă, dar sustenabilă.

Clădirea gării are un acoperiş format din panouri solare cu o capacitate totală de 700 kW, care distribuie energie către întreaga clădire, către depou şi către peroane, potrit unui anunţ al Indian Railways.

Noile dotări vor ajută la economisirea a aproximativ 100.000 de dolari pe an, din precedentede fonduri alocate plăţilor pentru alimentarea cu energie.

Proiectul a fost realizat de compania de inginerie de stat, Central Electronics, iar finanțarea a fost acoperită de Container Corporation of India, o subsidiară a Indian Railways.

Iniţiativa face parte dintr-un proiect mai amplu, conform căruia capacitatea de producţie a Indiei trebuie să ajungă la 5.000 MW până în 2025 – adică 25% din necesarul de consum al ţării.

Imagini pentru assam train station solar

Alimentarea cu energie solară poate reprezenta o soluţie viabilă atât pentru gări cât şi pentru transportul feroviar în sine. Sfârşitul anului trecut a adus primul tren funcţional în totalitate datorită energiei solare şi a dovedit lumii că soarele este într-adevăr o resursă fezabilă pentru transportarea pasagerilor.

Compania Byron Bay Raildoad din Australia a adus la viaţă un tren vechi în stilul vintage, dotându-l cu panouri solare pe acoperiş şi asigurând o metodă de alimentare la opriri.

În ciuda distanţei scurte de doar 3 kilometri, proiectul reprezintă doar un prototip menit să demonstreze posibilitatea utilizării energiei regenerabile pentru acest mod de transport, iar primul drum a reprezentat un real succes. Trenul este dotat cu o baterie puternică şi reîncărcabilă pe lângă motorul electric, asigurând deplasarea şi în lipsa soarelui pe cer.

Imagine similară

Trenurile au avantajul ingineresc de a se deplasa pe o rută clar stabilită şi de a putea fi reîncărcate la fiecare oprire. Maşinile nu posedă astfel de facilitate, drept pentru care alimentarea exclusivă a acestora cu energie regenerabilă rămâne o provocare. Numeroase ţări au avut o reactive rapidă la această idee inovativă şi s-ar arătat dornice în a implementa astfel de proiecte.

La începutul anului trecut, reţeaua de trenuri electrice din Olanda a ajuns să utilizeze exclusiv energie eoliană, în timp ce anumite trenuri din India au început să folosească energie solară pentru a alimenta servicii la bord precum lumini sau ventilatoare.

Regatul Unit a evaluat de asemenea posibilitatea utilizării acestor energii regenerabile pentru cel puţin 15% din actualul transport feroviar.

Potenţialul real al energiilor regenerabile şi beneficiul ecologic al utilizării acestora reprezintă subiecte de actualitate atât în dezbaterea publică şi politică, cât şi în cercetare.

Cu siguranţă, va mai dura câţiva ani până când vom poseda tehnologia necesară pentru a opera trenuri care folosesc energie regenerabilă, având în vedere nevoile de construcţie şi testare.

Cu toate acestea, luând în considerare starea avansată a cercetării în domeniu, precum şi interesul public pentru astfel de soluţii de viitor, lumea ar fi suprinsă dacă un astfel de proiect nu ar deveni realitate.

Imagini pentru renewable energy railroad

Surse: TheGuardian1, TheGuardian2, ClimateAction, MWH

Foto: MWH, SCMP, Quartz, Wikipedia

Citeste si:

Singapore, modelul de sustenabilitate al Asiei Într-o lume în care procesul de urbanizare e din ce în ce mai amplu - ONU estimează că în jur de 70% din populația lumii va locui în zone urbane în 20...
Vancouver: orașul regenerabil Obiectivul orașului Vancouver pentru 2050 este să obțină 100% din nevoile sale de energie din surse regenerabile. Au un plan ambițios și realizabil pe...
Acțiune civică pentru transport urban modern Miercuri, Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, va propune spre aprobare consilierilor generali noul Regulament de taxi. Deși conform declara...
De ce a plecat Ryan Air din Timișoara? Este o întrebare la care sunt mai multe răspunsuri. Este o catastrofă pentru zona Banat, pentru cetățenii de aici, pentru economia zonei, pentru Timiș...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *