Reșița, un oraș care evoluează

Taxiuri electrice, autobuze noi cu WIFI, strategie pentru lupta împotriva sărăciei și fonduri europene atrase, tramvai nou, street art festival, skate park, incubator de antreprenoriat civic, negocieri cu diverși investitori – sunt câteva din acțiunile ce s-au întâmplat sau se vor întâmpla în Reșița, un oraș în care industria a murit, iar cetățenii și-au pierdut …

Internet gratuit pentru orașele din Europa

Comisia Europeană lansează inițiativa WiFi4EU, prin care va promova accesul gratuit la internet Wi-Fi în spații publice precum parcuri, piețe și clădiri publice, biblioteci, muzee și centre de sănătate, peste tot în Europa. Bugetul alocat pentru WiFi4EU este de 120 milioane Euro în perioada 2017-2019. Banii vor fi folosiți pentru instalarea unor echipamente Wi-Fi de …

Analiză : Cluj versus Timișoara

Cluj și Timișoara sunt orașe magnet, ce se află într-o competiție benefică pentru cetățenii lor, dar și pentru economia României. Dacă Clujul are un PR și un marketing inteligent și agresiv, evenimente internaționale și o viziune de dezvoltare digitală și antreprenorială pe termen lung,  Timișoara se laudă cu titlul de Capitală Culturală Europeană și cu …

Ce au făcut unele orașe din România în 2018?

Orașele din România devin tot mai vii și mai active economic, social și cultural. Ele sunt ecosisteme locale care generează bunăstare la nivel macro-economic, deși politicile naționale nu stimulează aproape deloc aceste motoare economice. București, Cluj, Constanța, Râmnicu-Vâlcea, Reșița sau Timișoara sunt doar câteva exemple pozitive de început de an, pentru a simți trendurile de …

Constanța – orașul magnet

Constanţa are un potenţial deosebit şi multe oportunităţi de dezvoltare, având în vedere că jumătate din populația României vizitează orașul. Cum ar putea deveni aceștia din turiști, locuitori? Aceasta este o întrebare la care încearcă să răspundă specialiștii, dar și administrația orașului, care a pregătit un set de acțiuni și proiecte pentru viitorul Constanței. O …

Topul celor mai eficiente orașe din România

UrbanizeHub a lansat nu demult un Indrumar pentru Primari, un ghid prin care promovează bunele practici din România în domeniul guvernanței urbane. Ghidul se adresează primarilor, reprezentanților societății civile, firmelor private, ONG-urilor sau simplilor cetățeni, cu scopul de a dialoga facil cu administrațiile locale și de a susține proiecte concrete de dezvoltare locală. În acest articol …

Bugetarea participativă în București și Cluj: ideile cetățenilor vor primi finanțare

După modelul proiectului de bugetare participativă început în Cluj, și Primăria Capitalei a demarat în toamna anului 2017 un apel pentru proiecte de la cetățeni, care au fost ulterior votate de alți locuitori ai Bucureștiului pentru a primi finanțare de la PMB. Bugetul total al proiectului este de 4 milioane de euro. 20 de proiecte …

UrbanWINS, eco-inovație pentru prevenirea și gestionarea deșeurilor

UrbanWINS este un proiect finanțat prin Programul de Cercetare și Inovare – Orizont 2020 și vizează elaborarea și testarea metodelor de proiectare și implementare a planurilor strategice eco-inovatoare, pentru prevenirea și gestionarea deșeurilor, în 8 orașe pilot: București – România, Cremona, Albano Laziale, Pomezia, Torino – Italia, Manresa & Sabadell – Spania și Leiria – …

URBIS, noul serviciu de consultanță pentru orașe

“Urban Investment Support” a fost recent lansat de cǎtre Comisia Europeanǎ și Banca Europeanǎ de Investiţii, cu scopul de a ajuta orașele în planificarea propriilor investiţii. Strategiile de dezvoltare urbanǎ ar fi astfel sprijinite, iar accesul la fonduri ar fi și el facilitat. Problema accesării finanțării rǎmâne în continuare una din cele mai importante greutăți cu care …

De ce e important brandingul de oraș?

Munții Carpați și UrbanizeHub România au încheiat un protocol de colaborare care îmbină expertiza ambelor platforme pentru a lucra la  brandingul  de oraș pentru orașele care doresc să atragă investitori și turiști. De ce e nevoie de branding de oraș? Orașele se află într-o continuă competiție pentru atragerea de investitori, turiști, forță de muncă specializată, …