Epoca noastră, cunoscută ca epoca plasticului

Când viitorii arheologi vor săpa sub suprafața pământului pentru a înțelege civilizația contemporană, vor găsi probabil o substanță omniprezentă: plasticul. Primul studiu detaliat asupra acumulării de plastic în stratul de sediment a constatat că prezența sa acolo a crescut exponențial după sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, a raportat The Guardian. Dragostea noastră pentru plastic …

Cum a devenit Amsterdam capitala mondială a bicicletelor

În anii ’60, orașele olandeze erau din ce în ce mai mult orientate către automobiliști, mașina fiind considerată transportul viitorului. A fost nevoie de un efect intolerabil al numărului de decese din trafic – și un activism acerb – pentru a transforma Amsterdam în nirvana ciclistică din zilele noastre. Oricine a încercat vreodată să-și croiască …

Orașul gri ce va deveni verde

Milano, orașul modei italiene dar și capitala economică a țării, este cunoscut pentru mulți dintre locuitorii săi mai degrabă ca un loc cu puțină culoare și strălucire. Clădirile fără față, culoarea întunecată a betonului de jur împrejur și ceața constantă care umbrește soarele și captează poluarea au contribuit la renumele orașului ca o metropolă gri …

Sănătatea cetățenilor este mai importantă decât dreptul de a călători cu mașina

Amenzile pentru autovehiculele care intră în centrul Madridului au fost restabilite de un judecător, la o săptămână după ce politica privind zonele cu emisii scăzute a fost suspendată. Noul primar conservator, José Luis Martínez-Almeida, a renunțat la o inițiativă privind aerul curat, cunoscută sub numele de Madrid Central, dar după o creștere a poluării aerului, …

Cum reducem amprenta de carbon?

Problema intermitenţei energiei regenerabile este una cunoscută. Ea duce la necesitatea găsirii unor mecanisme de stocare iar indisponibilitatea acestora în toate zonele locuite, generează necesitatea transportului pe distanţe lungi, implicit la costuri ridicate.  Acest articol analizeaza amprenta de carbon a automobilelor electrice și a celor tradiționale, și propune două instrumente de reducere a impactului negativ …

Curentul: Curat…sau curat-murdar?

Odată cu conştientizarea schimbărilor climatice la nivel global, sursele de producere a energiei au devenit surse de îngrijorare. Critica constantă adusă combustibilor fosili şi a altor metode de producere a energiei, au îndreptat toată atenţia către curent. Opinia generală este că din moment ce nu produce noxe, curentul este verde. Însă dacă ne îndreptăm atenția …

Cum se poate folosi inteligent energia clădirilor

Clădirile consumă mai multă energie decât industria sau mobilitatea. Indiferent dacă sunt zgârie-nori sau case unice, clădirile au un impact incontestabil asupra mediului înconjurător. Clădirile consumă mai mult de 40% din toată energia generată la nivel global. Totuși, folosind tehnologii inteligente, eficiente din punct de vedere energetic, putem reduce consumul de energie al clădirilor cu …

Vezi cum tehnologia și transportul alternativ ajută mediul

  În timp ce schimbările climatice amenință să provoace dezastru, acțiunea radicală la nivel mondial, care ar putea face diferența, este încă absentă. Creșterea populației și emisiile de carbon rămân nesatisfăcătoare. Orașele se extind într-o rată alarmantă, adăugând 50 de milioane de oameni pe an. Până în 2050, aproape 70% din populația lumii este așteptată …

Modelul MEVO din Polonia

Cel mai mare sistem sistem de e-biciclete din Europa a fost lansat în Polonia. Acest sistem deservește în primul rând orașele “Tricity” – Gdańsk-Gdynia-Sopot – dar unește, în total, 14 localitǎţi din aceastǎ zona metropolitanǎ din nordul ţǎrii. Sunt disponibile peste 1200 de biciclete în 660 de staţii, dar deja existǎ planuri de a crește …

Cetățenii au raspuns! Vezi ce probleme și soluții au găsit!

Am lansat cu puțin timp în urmă un chestionar în care cetățenii au fost invitați să prezinte problemele orașelor de care aparțin, dar și câteva soluții pentru rezolvarea acestora. Mulțumim pentru implicare și pentru timpul acordat. Iată ce răspunsuri am primit: Cele mai des întâlnite probleme se referă la infrastructură: străzi cu gropi sau neasfaltate, …