Cum ar putea companiile să contribuie la dezvoltarea sustenabilă?

Orașele și comunitățile sustenabile este obiectivul numărul 11 din cele 17 obiective de dezvoltare sustenabilă. Pentru ca acest obiectiv să fie atins e nevoie de implicarea sectorului privat, a companiilor și nu doar a decidenților din administrație. In articolul următor preluat de pe Harvard Business Review, demonstrăm cum companiile au de câștigat financiar și ca …

Ce este Climate-KIC și cum ajută orașele?

EIT Climate-KIC este o comunitate pentru cunoaștere și inovare (KIC), care militează pentru  accelerarea la tranziția economiei cu emisii de carbon zero. Acest program de inovare pentru acțiuni legate de schimbările climatice este susținut de Comisia Europeană și reprezintă o colaborare europeană intre peste 400 de stakeholderi.  Sprijinit de Institutul European de Inovare și Tehnologie, …

Din dar pentru albine: stații de autobuze acoperite cu plante în Olanda

Un oraș din Olanda a oferit un dar albinelor: acoperișurile a sute de stații de autobuz au fost decorate cu plante. Folosind în principal plante de sedum, un total de 316 stații au fost acoperite cu verdeață în Utrecht. Adăposturile nu numai că susțin biodiversitatea orașului, cum ar fi albinele și bondarii, dar ajută și …

Modernizarea clădirilor ineficiente poate fi cheia unui viitor cu emisii scăzute de carbon

Noile reglementări ambițioase cu privire la emisiile de carbon și un accent tot mai mare pe durabilitate determină investitorii imobiliari să ia în considerare nevoile de dezvoltare prin modernizarea clădirilor vechi, ineficiente din punct de vedere energetic. Proprietățile imobiliare produc aproximativ 40% din emisiile globale de carbon, potrivit Forumului Economic Mondial, iar orașele din întreaga …

Epoca noastră, cunoscută ca epoca plasticului

Când viitorii arheologi vor săpa sub suprafața pământului pentru a înțelege civilizația contemporană, vor găsi probabil o substanță omniprezentă: plasticul. Primul studiu detaliat asupra acumulării de plastic în stratul de sediment a constatat că prezența sa acolo a crescut exponențial după sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, a raportat The Guardian. Dragostea noastră pentru plastic …

Cum a devenit Amsterdam capitala mondială a bicicletelor

În anii ’60, orașele olandeze erau din ce în ce mai mult orientate către automobiliști, mașina fiind considerată transportul viitorului. A fost nevoie de un efect intolerabil al numărului de decese din trafic – și un activism acerb – pentru a transforma Amsterdam în nirvana ciclistică din zilele noastre. Oricine a încercat vreodată să-și croiască …

Orașul gri ce va deveni verde

Milano, orașul modei italiene dar și capitala economică a țării, este cunoscut pentru mulți dintre locuitorii săi mai degrabă ca un loc cu puțină culoare și strălucire. Clădirile fără față, culoarea întunecată a betonului de jur împrejur și ceața constantă care umbrește soarele și captează poluarea au contribuit la renumele orașului ca o metropolă gri …

Sănătatea cetățenilor este mai importantă decât dreptul de a călători cu mașina

Amenzile pentru autovehiculele care intră în centrul Madridului au fost restabilite de un judecător, la o săptămână după ce politica privind zonele cu emisii scăzute a fost suspendată. Noul primar conservator, José Luis Martínez-Almeida, a renunțat la o inițiativă privind aerul curat, cunoscută sub numele de Madrid Central, dar după o creștere a poluării aerului, …

Cum reducem amprenta de carbon?

Problema intermitenţei energiei regenerabile este una cunoscută. Ea duce la necesitatea găsirii unor mecanisme de stocare iar indisponibilitatea acestora în toate zonele locuite, generează necesitatea transportului pe distanţe lungi, implicit la costuri ridicate.  Acest articol analizeaza amprenta de carbon a automobilelor electrice și a celor tradiționale, și propune două instrumente de reducere a impactului negativ …

Curentul: Curat…sau curat-murdar?

Odată cu conştientizarea schimbărilor climatice la nivel global, sursele de producere a energiei au devenit surse de îngrijorare. Critica constantă adusă combustibilor fosili şi a altor metode de producere a energiei, au îndreptat toată atenţia către curent. Opinia generală este că din moment ce nu produce noxe, curentul este verde. Însă dacă ne îndreptăm atenția …