Varșovia lansează un joc AR pentru a valorifica istoria fluviului Vistula

Administrația publică poloneză mizează pe inovațiile digitale pentru a face patrimoniul local mult mai cunoscut în rândul cetățenilor și turiștilor. Jocul AR va consta din informații organizate atent, întrebări, provocări și premii. Fluviul Vistula este cel mai lung din Polonia și unul dintre cele mai mari ca dimensiune din Europa. Mereu a fost un loc …

Roma de acum 2000 de ani este vizitată cu autobuzul electric și tehnologia VR

Turismul este adus la următorul nivel cu ajutorul inovațiilor tehnologice. Dacă până în prezent puteam înțelege istoria unui oraș prin monumente, statui și picturi, acum putem să dăm o tură cu autobuzul prin Roma antică și să simțim cum trăiau strămoșii noștri. Start-upul Invisible Cities își propune să revoluționeze modul în care percepem istoria și …

Turismul smart: 5 soluții pentru orașele din România

Turismul este o resursă importantă pentru orașe, una prin care personalitatea și specificul local sunt puse în valoare. Ce poate face un oraș ca să-și fructifice potențialul turistic și ce soluții poate implementa? Din 2019, Uniunea Europeană a lansat programul Capitala Europeană a Turismului Smart cu scopul de a stimula inovația în domeniul practicilor de …

Un experiment de inspirație în țara lui „nu se poate”

„Dar dacă…”. Multe idei care ar fi putut deveni realitate mor din cauza acestor două cuvinte scurte și mulți oameni abandonează, încă dinainte de primul pas, drumuri pentru că pur și simplu nu știu cum ar trebui să le înceapă. Startup Programe Manager la Microsoft, Alin Vlad Bădiliță este unul dintre mentorii care au participat …

Cum poate un municipiu să devină incubator de start-upuri IT?

Tehnologie și investițiile în sectorul IT sunt motoarele dezvoltării comunităților de peste ocean. Cum putem să adaptăm strategia și în zona carpatină? Make IT in Oradea își propune să accelereze generarea ecosistemului de start-upuri locale în industria tech și are o serie de soluții punctuale pentru a atinge acest obiectiv. Industria global tech valorează 31.000 …

Transilvania IT Cluster derulează proiecte pentru conștientizarea impactului tehnologiei asupra comunităților

Era digitală poate însemna și o nouă eră pentru administrația publică! Transilvania IT Cluster lucrează activ pentru a face ca lucrurile să se întâmple pentru comunitățile din regiunea Nord-Vest. Bianca Muntean a vorbit la UrbanTalks Oradea despre succesele clusterului și modul de abordare al provocărilor legate de tehnologizare. Transilvania IT Cluster crede că tehnologia este …

Educăm viitorii lideri urbani, aducem administrația locală aproape de comunitate și promovăm mobilitatea urbană! Toate într-un singur proiect marca UrbanizeHub

Facem lucruri nu pentru că sunt ușoare, ci pentru că sunt provocări! Mihai Ioniță a vorbit în cadrul UrbanTalks Oradea despre proiectul marca UrbanizeHub în care am angrenat energiile comunității, ale administrației locale și ale experților într-un proiect dedicat atât educației cât și mobilității pe două roți. Colegul nostru Mihai Ioniță a vorbit la UrbanTalks …

Noi idei de micro-mobilitate pentru viitorul apropiat

De-a lungul timpului, Europa și-a dezvoltat din ce în ce mai mult infrastructura căilor majore de circulație. Este adevărat că, având în vedere evoluția tehnologiei, mai ales a celei verzi în industria auto, suntem cu un pas mai aproape de viitorul mult dorit. Încă din anii 1960, oamenii au visat că tehnologia va avansa atât …

„Orașul-șevalet”: Bune Practici din Sibiu pentru organizarea unui festival de artă stradală

Obiectivul principal asumat de festivalul SISAF este revitalizarea spațiului urban prin artă. Fațade deteriorate și calcane inestetice au devenit centre de animare a comunității locale, dar și obiective de interes pentru turiști. În condițiile actuale, în care răspândirea COVID-19 ne-a obișnuit să petrecem tot mai mult timp în case, inițiativele care sprijină intervențiile artistice în …

Hipsterii și noua globalizare

Ritmul globalizării tradiționale a scăzut în ultimii ani, iar o nouă formă a fenomenului ia naștere. Chiar și înainte de pandemie, comerțul global a stagnat pentru aproape un deceniu, iar nivelul investițiilor străine directe a scăzut în mod constant din 2007 încoace. Globalizarea unor brand-uri, care o dată părea de neoprit, a încetinit considerabil.  Din …