Orașele Smart au ca obiectiv apropierea de nevoile cetățenilor

Aproximativ 68% din populația globală ar putea locui în zonele urbane până în 2050. Orașele inteligente vor fi probabil, parte din acest viitor, promițând să ne facă viața mai convenabilă, mai sigură și mai durabilă. În mare parte, părțile interesate ale proiectelor de oraș inteligent sunt politicieni, consultanți, cadre universitare și companii de tehnologie. Cu …

Orașe  pietonale, calea către o creștere dinamică

Ce s-ar întâmpla dacă s-ar spune că există o modalitate de a dezvolta orașele, una care să fie mai bună pentru echitatea socială? Una gata să creeze mai multe locuri de muncă și activitate economică, care să aibă ca rezultat un acces mai bun în tranzit și să îmbunătățească mediul? Astfel, garantând totodată, un profit …

Arta stradală și spațiile sociale trăite: idei din Craiova

În ultimii ani, Craiova a dezvoltat un program extins de artă stradală – de la decorarea tablourilor electrice de către elevi ai liceului de artă, la picturi murale realizate de artiști recunoscuți în genul artei stradale precum Kero, Krom sau Irlo, realizate pe calcanele clădirilor din centrul istoric și fațadele blocurilor din cartiere. Aceste proiecte …

Cele mai inovatoare orașe din lume

Inovația a devenit un cuvânt tot mai sugestiv pentru succesul orașului. Marile corporații au vizat mult timp centrele de inovare bogate în talente, dar „războiul pentru talente” își intensifică acum concentrarea pe hotspoturi de talente. Printre investitorii imobiliari, mai mulți manageri de investiții mari au început să țintească în mod explicit spre orașele percepute ca …

Orașele cu cea mai bună calitate a vieții

Locuitorii orașului Zurich se bucură de cea mai bună calitate a vieții din lume, potrivit ultimelor cercetări oferite de Deutsche Bank. Orașul elvețian a depășit capitala Wellington din Noua Zeelandă ocupând primul loc în categoria calității vieții în sondajul Mapping the World în 2019. Orașe ca și Copenhaga, Edinburgh, Viena, Helsinki, Melbourne, Boston, San Francisco …

Cum a devenit Amsterdam capitala mondială a bicicletelor

În anii ’60, orașele olandeze erau din ce în ce mai mult orientate către automobiliști, mașina fiind considerată transportul viitorului. A fost nevoie de un efect intolerabil al numărului de decese din trafic – și un activism acerb – pentru a transforma Amsterdam în nirvana ciclistică din zilele noastre. Oricine a încercat vreodată să-și croiască …

Orașul gri ce va deveni verde

Milano, orașul modei italiene dar și capitala economică a țării, este cunoscut pentru mulți dintre locuitorii săi mai degrabă ca un loc cu puțină culoare și strălucire. Clădirile fără față, culoarea întunecată a betonului de jur împrejur și ceața constantă care umbrește soarele și captează poluarea au contribuit la renumele orașului ca o metropolă gri …

Sănătatea cetățenilor este mai importantă decât dreptul de a călători cu mașina

Amenzile pentru autovehiculele care intră în centrul Madridului au fost restabilite de un judecător, la o săptămână după ce politica privind zonele cu emisii scăzute a fost suspendată. Noul primar conservator, José Luis Martínez-Almeida, a renunțat la o inițiativă privind aerul curat, cunoscută sub numele de Madrid Central, dar după o creștere a poluării aerului, …

Cum se poate folosi inteligent energia clădirilor

Clădirile consumă mai multă energie decât industria sau mobilitatea. Indiferent dacă sunt zgârie-nori sau case unice, clădirile au un impact incontestabil asupra mediului înconjurător. Clădirile consumă mai mult de 40% din toată energia generată la nivel global. Totuși, folosind tehnologii inteligente, eficiente din punct de vedere energetic, putem reduce consumul de energie al clădirilor cu …