Orașele Smart au ca obiectiv apropierea de nevoile cetățenilor

Aproximativ 68% din populația globală ar putea locui în zonele urbane până în 2050. Orașele inteligente vor fi probabil, parte din acest viitor, promițând să ne facă viața mai convenabilă, mai sigură și mai durabilă. În mare parte, părțile interesate ale proiectelor de oraș inteligent sunt politicieni, consultanți, cadre universitare și companii de tehnologie. Cu …

Orașe  pietonale, calea către o creștere dinamică

Ce s-ar întâmpla dacă s-ar spune că există o modalitate de a dezvolta orașele, una care să fie mai bună pentru echitatea socială? Una gata să creeze mai multe locuri de muncă și activitate economică, care să aibă ca rezultat un acces mai bun în tranzit și să îmbunătățească mediul? Astfel, garantând totodată, un profit …

Înscrie-te la singurul hackathon pe probleme urbane din România!

În cadrul celei de-a cincea ediții a Urban Talks, la Timișoara, vom organiza un Hackathon de Inovare Urbană (5-6 octombrie), la care pot participa developeri, arhitecți și oameni cu idei creative pentru a găsi soluții bazate pe tehnologie, și nu doar,  la problemele pe care le identificăm în cadrul conferinței Urban Talks (4 Octombrie). Orașele …

Arta stradală și spațiile sociale trăite: idei din Craiova

În ultimii ani, Craiova a dezvoltat un program extins de artă stradală – de la decorarea tablourilor electrice de către elevi ai liceului de artă, la picturi murale realizate de artiști recunoscuți în genul artei stradale precum Kero, Krom sau Irlo, realizate pe calcanele clădirilor din centrul istoric și fațadele blocurilor din cartiere. Aceste proiecte …

Garajele din cartierele de blocuri și calitatea vieții – ce pot face orașele din România

O plimbare prin cartierele de blocuri din România dezvăluie multe din provocările actuale ale dezvoltării urbane, precum lipsa spațiilor verzi, a zonelor comune de interacțiune, a spațiilor de joacă sau a parcărilor. În schimb, suprafețe extinse sunt ocupate de garaje, cel mai adesea ridicate fără autorizație de construcție. O parte au fost transformate de către …

Cum a devenit Amsterdam capitala mondială a bicicletelor

În anii ’60, orașele olandeze erau din ce în ce mai mult orientate către automobiliști, mașina fiind considerată transportul viitorului. A fost nevoie de un efect intolerabil al numărului de decese din trafic – și un activism acerb – pentru a transforma Amsterdam în nirvana ciclistică din zilele noastre. Oricine a încercat vreodată să-și croiască …

Sănătatea cetățenilor este mai importantă decât dreptul de a călători cu mașina

Amenzile pentru autovehiculele care intră în centrul Madridului au fost restabilite de un judecător, la o săptămână după ce politica privind zonele cu emisii scăzute a fost suspendată. Noul primar conservator, José Luis Martínez-Almeida, a renunțat la o inițiativă privind aerul curat, cunoscută sub numele de Madrid Central, dar după o creștere a poluării aerului, …

Urban Talks – De ce e nevoie ca mediul privat să se implice în SMART CSR

Orașele pot fi modelate de companiile private prin proiecte CSR (corporate social responsibility)  gândite inteligent. E nevoie de implicarea businessului în realizarea unor proiecte care pot schimba fața orașelor, iar investiția de CSR-ul trebuie să depășească clasicele plantări de  copaci sau organizarea unor maratoane.  Participanții la această discuție au fost Dragoș Tuță, Ambasada Sustenabilității – CSR with …

Soluțiile pentru orașe competitive de la Urban Talks

În cadrul conferinței Urban Talks, partenerii de la Banca Mondială au lansat cele 3 rapoarte strategice: România Metropolitană, Îndrumarul pentru comunități locale – Atragerea investițiilor private, și Ghidul de bune practici în dezvoltarea urbană în România. Marius Cristea, Banca Mondială, expert în dezvoltarea urbană și Viorela Sfârlea, au prezentat aceste rapoarte. Povestea noastră ca și echipă …