home Industrii Creative, Tehnologie & Inovație Varșovia lansează un joc AR pentru a valorifica istoria fluviului Vistula

Varșovia lansează un joc AR pentru a valorifica istoria fluviului Vistula

Administrația publică poloneză mizează pe inovațiile digitale pentru a face patrimoniul local mult mai cunoscut în rândul cetățenilor și turiștilor. Jocul AR va consta din informații organizate atent, întrebări, provocări și premii.

Fluviul Vistula este cel mai lung din Polonia și unul dintre cele mai mari ca dimensiune din Europa. Mereu a fost un loc îndrăgit atât de comunitate cât și de turiști, motiv pentru care administrația publică a Varșoviei s-a gândit cum ar fi cel mai bine să îl pună în valoare în lumea digitală. Plajele, barurile, zonele de promenadă și peisajele sunt elementele care atrag cetățeni atât pe timp de zi cât și pe timp de noapte, dar acestea nu sunt singurele puncte forte ale fluviului. De exemplu, microregiunea Urzecze este foarte bogată din punct de vedere istoric și etnografic, aceasta întinzându-se pe ambele maluri ale Vistulei, dar istoria sa nefiind atât de bine pusă în valoare. Din acest motiv, soluția găsită de administrație a fost să se partenerieze cu un dezvoltator de jocuri AR și să îl facă disponibil pe Instagram.

Jocul va permite utilizatorilor să răspundă la întrebări și să afle lucruri despre fluviul orașului. Pe măsură ce aceștia depășesc etapele, sunt recompensați cu colaje și informații scurte care povestesc istoria locurilor de pe marginea fluviului. Pentru a participa, utilizatorul trebuie să viziteze cinci puncte de atracție ale Plajei Varșovia, pornind de la Saska Kępa, și să folosească filtrele Instagram asociate profilului Vistula District. După ce acesta activează filtrul potrivit, va scana un poster amplasat în locație și astfel va activa efectul. Scopul este ca jucătorul să afle cât mai multe despre spațiul respectiv, să răspundă la întrebări și să progreseze către celelalte locații unde îl așteaptă ale provocări. Primii 50 de jucători care răspund corect la toate întrebările și prezintă autorităților locale vor primi postere cu elemente grafice populare create de Ola Jasionowska. Filtrele de Instagram vor fi active până la finalul lunii septembrie, care este și perioada în care jocul poate să fie accesat.

Soluția pentru a pune într-o nouă perspectivă patrimoniul local arată cum administrația publică și sectorul privat pot genera un produs dedicat comunității. Industria de jocuri din Polonia este una dintre cele mai dezvoltate din Europa și prin faptul că Varșovia a decis să folosească această industrie este un model de bune practici pentru colaborarea dintre public și privat. Pentru alte idei despre cum turismul poate fi dezvoltat în era tech, citiți acest articol.

Informațiile prezentate în acest articol au fost extrase din The Mayor

Sursă foto: Warsaw Tour

 

 




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.