În timp ce Romania se chinuie să își educe cetățenii către un stil de viață mai verde, Germania adoptă stilul țărilor Scandinave și oferă cetățenilor șansa de a alege prin practică acest stil.
Germania investește în transport ecologic și aer curat: 100 km de autostradă pentru biciclete care vor uni 10 orașe
De aceea, Germania și-a îndreptat privirea spre alternative sănătoase atât pentru cetățeni, cât și pentru natură. Acest frumos proiect promite bicicliștilor toate condițiile de care orice autostradă de mașini beneficiază. Vor exista locuri de popas și revigorare, toalete publice și magazine care permit călătoriilor să se oprească să ia masa sau o mică gustare. De asemenea, ca orice altă autostradă, vor exista tuneluri, pasaje sau poduri cât și mai multe ieșiri din orașe – în așa fel încât călătoria bicicliștilor să fie una animată. Momentan au fost construiți primii 5 kilometri și leagă orașele Duisburg, Bochum si Hamm.
Acest proiect poate reprezenta o bună practică care nu doar că are în vedere sănătatea cetațenilor, ba mai mult, în același timp, resursele naturii sunt protejate și folosite cu mai mult simț de răspundere.
Luxemburg-ul, cunoscut ca primul oraș în care transportul public devine gratis pentru toți cetățenii.
Pentru o țară de dimensiuni mici, dar extrem de circulată, din punct de vedere al fluxului de oameni care lucrează și fac naveta între țarile care invecineaza Luxemburg-ul, acestea fiind Belgia, Franța și Germania, această decizie se vrea benefică pentru traficul foarte haotic si suprasaturat al țarii.
Noul prim-ministru reales, Xavier Bettel, împreună cu coaliția de guvernământ au anunțat că vor ridica toate tarifele care există pentru trenuri, tramvaie si autobuze. Scopul acestei decizii este una care ține cont de transportul pe termenul lung și amprenta de carbon a țării, în vederea atenuării a uneia dintre cele mai grave congestionări ale traficului din lume.
O primă masură luată, a fost oferirea transportului gratuit tuturor celor cu vârsta sub 20 de ani. De asemenea, elevii de școală secundară au avut ocazia să beneficieze de transfer gratuit între școală și casă. Toate acestea au fost gandite în ideea de a mai aerisi traficul, având în vedere că din punct de vedere statistic, Luxemburg-ul figurează în prezent cu deținerea celui mai mare număr de mașini pentru populația sa din Uniunea Europeană.
La momentul de față, încă nu s-a luat o decizie referitoare la compartimentele de clasa întai si a doua a trenurilor. Călătorii plătesc acum 2 euro pentru o călătorie de până la două ore, care acoperă aproape toate călătoriile într-o țara mică. Incepând cu anul 2020, toate biletele vor fi eliminate pentru a salva la colectarea tarifelor și la controlul achizițiilor de bilete.
Copenhaga are ca țel devenirea primei capitale neutre din punct de vedere al carbonului din lume
https://www.facebook.com/worldeconomicforum/videos/2382829618616572/
În timp ce pericolul adus de schimbarea climatului continuă să crească și să îngrozească, oamenii abia acum reușesc să înțeleagă impactul pe care îl are în viața fiecăruia dintre noi. Dacă unele orașe sunt încă în faza de negare sau de adaptare fata de noile probleme, Copenhaga este unul dintre orașele care a înțeles demult problema numarul unu cu care Pământul se confrunta la momentul de față.
Îndeplinind prima condiție pe care strategia guvernului o are, aceea de a fi bicycle-friendly, cu piste care se întind pe 375 kilometri și cu o statistică care dovedește că aproape fiecare cetațean din cei 600,000 dețin o bicicletă, Copenhaga merge mai departe, având propria firmă de energie regenerabilă creată de centrale eoline. De asemenea, în ceea ce priveste „zero waste-ul”, cărbunele este înlocuit cu centrale electrice care ard palete durabile din lemn.
Surse: WEC