home Comunitate, Proiecte & Orașe, Video De ce e important brandingul de oraș?

De ce e important brandingul de oraș?

Munții Carpați și UrbanizeHub România au încheiat un protocol de colaborare care îmbină expertiza ambelor platforme pentru a lucra la  brandingul  de oraș pentru orașele care doresc să atragă investitori și turiști.

De ce e nevoie de branding de oraș?

Orașele se află într-o continuă competiție pentru atragerea de investitori, turiști, forță de muncă specializată, instituții și evenimente culturale sau sportive. Observăm deja în România competiția benefică pentru cetățeni, creată între Cluj și București sau Timișoara și Cluj.

Pentru a-și crește popularitatea, un oraș trebuie să își creeze și să promoveze un brand puternic, bazat pe cele mai mari avantaje pe care le oferă.  Scopurile majore ale unei campanii de branding sunt, bineînțeles, creșterea economică și îmbunătățirea calității vieții cetățenilor.

Ce fel de atuuri poate avea un oraș? Ele pot fi legate de istorie și cultură, de locație și natură, de industrie și antreprenoriat sau de valori sociale precum diversitate și toleranță.

În trecut, un oraș era definit de trăsăturile ‘fizice’ – de geografie sau principala industrie pe care o susținea. Recent însă, ne uităm la multe alte caracteristici ‘soft’, precum cultura unui oraș, ideile pe care le generează, experiențele pe care le oferă și capacitatea lui de inovare.

Desigur, orașele mari își formează reputații chiar dacă nu există o campanie activă de branding –  însă acestea pot fi și negative. O capitală va atrage întotdeauna mulți investitori, experți și turiști în comparație cu celelalte orașe din țara respectivă, însă asta nu înseamnă că nu are nevoie de branding, pentru că trebuie să concureze și pe piața globală și fără o imagine bună ar putea pierde multe puncte în fața altor capitale sau orașe mari.

Cum se face branding de oraș?

Există motive bune pentru a face branding de oraș, chiar dacă e mult de lucru pentru o campanie de succes. Sunt cinci pași esențiali pentru un branding de oraș de succes – identificarea punctelor forte și slăbiciunilor orașului; crearea unei identități prin discuții cu membrii comunității; înțelegerea competiției și stabilirea unei poziții; crearea unei viziuni și listarea obiectivelor; dezvoltarea unei strategii pentru promovarea orașului.

Cui se adresează serviciile de branding de oraș oferite de Munții Carpați și UrbanizeHub?

Pentru orașele mici și medii este important să își creeze un brand pentru a atrage resurse și oameni.  Într-adevăr, unui oraș mic îi va fi greu să atragă  turiști și investitori mari, expertiză sau instituții, însă poate targeta unul sau două dintre aceste obiective prin branding și astfel poate vedea o schimbare majoră.

Ce trebuie să înțeleagă o administrație care vrea să facă branding de oraș este că nu o să reușească să creeze un brand imediat și doar printr-un simplu logo, ci va trebui să lucreze câțiva ani buni la îmbunătățirea orașului cu scopul de a construi o campanie în jurul lui.

Locuitorii orașului vor trebui să creadă și ei în brand-ul respectiv, la fel și investitorii și alți actori implicați, iar asta se obține prin targetarea specifică a fiecărui grup cu diferite măsuri.

Ce orașe din România ar putea adera la acest concept?

Unele din orașele aflate în zona Munțiilor Carpați au deja o imagine și un brand puternic: Cluj-Napoca, Brașov, Oradea, Sibiu, Sighișoara sau Alba Iulia. Cu toate acestea, se pot aduce îmbunătățiri și plus valoare acțiunilor care deja se desfășoară în acele orașe.

Sunt alte orașe care ar avea nevoie de o viziune și o strategie de promovare mai eficientă cum ar fi Baia Mare, Piatra Neamț, Hunedoara, Suceava, Sfântul Gheorghe, Petroșani, Miercurea Ciuc, Bistrița, Drobeta Turnu Severin, Deva.

Despre Munții Carpați

Munții Carpați reprezintă o platformă online ce activează în domeniul serviciilor turistice și are ca principal obiectiv promovarea unitară a turismului în Munții Carpați, pe teritoriul României.  Munții Carpați este un stat-up cu capital românesc ce deține și domeniul CarpațiBooking.ro.  Mai multe vezi pe pagina de Facebook Munții Carpați. 

Despre UrbanizeHub România

UrbanizeHub este o platformă colaborativă, o comunitate de experți care modelează viitorul orașelor prin proiecte, idei și evenimente. Cu o expertiză variată și cu colaborări cu Banca Mondială sau rețele de investitori din SUA, comunitatea deține know-how și specialiști pe diverse domenii de activitate. Mai multe vezi pe UrbanizeHub România. 

Urmărește-ne pe Munții Carpați și UrbanizeHub România.

 

CoverPhoto: Munții Carpați


Votează prioritățile orașului tău!

Acum poți să te implici și tu în cel mai mare proces consultativ din Romania ce incurajează guvernarea colaborativă. Tu ai votat pentru orașul tău? Intră și stabilește ce e important pentru orașul în care trăiești.

Prioritățile orașului tău este un proiect dezvoltat de Banca Mondială, UrbanizeHub si Federația Zonelor Metropolitane.

Vreau să mă implic


Citeste si:

Orașele au început competiția pentru capital uman... Pentru prima datǎ în istorie, orașele adăpostesc mai mult de jumătate din populația globului. Orașele sunt apogeul și culminația civilizației, sunt ce...
Upgrade My City dezvoltă orașul Ecosistemul în care trǎim, în care idei, oameni și startup-uri cresc și se dezvoltǎ trebuie sǎ facǎ faţǎ astǎzi unui numǎr de obstacole din ce în ce m...
Participarea mobilă à la Cluj Participarea cetățenilor în guvernarea urbană a luat amploare la sfârșitul anilor 1960. Ideea fundamentală în participarea cetățenilor este că cei car...
Pavegen transformă pașii în energie sustenabilă... Pavegen redefinește sustenabilitatea în mediul nostru, prin crearea unei tehnologii inovative pentru podele care va îmbunǎtǎţi conceptul de orașe SMAR...

One thought on “De ce e important brandingul de oraș?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *