home Proiecte & Orașe Cum pot orașele să promoveze sportul ca mod de viață?

Cum pot orașele să promoveze sportul ca mod de viață?

Capitala Estoniei derulează un program de inițiere a cetățenilor în practicarea sportului cu ajutorul tehnologiei. Pentru a educa tinerii într-un stil de viață sănătos, administrația publică s-a angajat să îi sprijine în achiziționarea bicicletelor.

Sportul întâlnește digitalul în Talinn. Capitala Estoniei a gândit un mod inovator pentru a încuraja mișcarea și activitățile de tineret. În cele cinci parcuri sportive, echipamentele au fost prevăzute cu coduri QR care trimit utilizatorii la videouri scurte despre cum să folosească echipamentul corect.

Parcurile din Lasnamäe, Mustamäe și Nordul Tallinnului țintesc să fie spațiile favorite ale tinerilor și amatorilor de sport. Cei care nu au avut contact până în prezent cu anumite echipamente sportive din parcuri vor putea scana abțibildurile QR și să vizioneze două serii de videouri pe YouTube. Din prima serie se pot învăța trucuri despre folosirea echipamentului și din al doilea cum să execute exerciții mai ușoare. Antrenorul centrului Parkuur, Impre Liivak, a realizat cele 16 videouri de câte 2 minute fiecare.

Municipiul a avut în trecut o inițiativă menită să încurajeze sportul în rândul copiilor prin crearea unei „Școli de ciclism”. Prin programul dedicat elevilor, copiii cu vârste cuprinse între 10 și 15 ani puteau să participe la un curs prin care să obțină permise de circulat pe bicicletă. Orașul s-a angajat să ofere ca premiu 100€ prin care să își cumpere o bicicletă. Efectul dorit de administrația publică a fost să încurajeze mobilitatea și să promoveze un stil de viață sănătos.

Modelele de bune practici din Talinn sunt o inspirație pentru orașele care doresc să desfășoare programe dedicate sportului, fiind relativ reduse din punct de vedere al costului dar ușor de scalat și implementat în alte comunități.

Informațiile din acest articol au fost extrase din The Mayor

 




Rǎmâi conectat cu UrbanizeHub și profitǎ de reduceri la evenimentele noastre, abonându-te la newsletter.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.