5 lucruri despre noul Raport de Bune Practici în Dezvoltarea Urbană

Ghidul „Bune Practici în Dezvoltarea Urbană în România”, o colecție documentată în detaliu și sintetizată vizual a unora dintre cele mai reprezentative soluții la preocupări recurente pentru majoritatea orașelor din țară, va fi lansat în cadrul conferinței Urban Talks din București, în data de 10 mai. Sinteza legislației relevante și accentul pe facilitarea implementării rapide …

Ce ar trebui să facă un Smart City pentru cetățenii săi?

Termenul de „oraș inteligent” este folosit din ce în ce mai des de către cetățeni, companii și guverne. Revoluția digitală poate fi cea mai bună ocazie pentru cei 3 actori de a pune capăt crizelor globale și provocărilor cu care se confruntă omenirea. Este momentul cel mai oportun ca guvernele să colaboreze cu companiile de …

Mai puține locuri de parcare, mai mult spațiu pentru oameni, copaci și biciclete

  Amsterdam propune o nouă strategie pentru a elimina parcările pentru mașini din centrul orașului. Scopul este de a reduce numărul acestor permise cu 1500 pe an, iar astfel se vor elibera aproximativ 11 200 locuri de parcare până în 2025. Cum poate fi posibil? Primăria Amsterdamului, a avut ca prioritate diminuarea locurilor de parcare …

Spania investește în orașe smart și sustenabile

  Există o serie de 17 obiective globale de dezvoltare durabilă definite de Adunarea Generală ONU în SDG – Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite, care alcătuiesc Agenda 2030. Ultimul raport ONU arată însă că eforturile țărilor de a atinge aceste obiective sunt adesea împiedicate de factori precum conflicte, inegalități, un climat în continuă …

Cum va influența tehnologia transportul urban

Sectorul transporturilor reprezintă 4,5% din totalul forței de muncă din Uniunea Europeană și 4,6% din produsul intern brut (PIB). Ca și în ansamblul economiei, ocuparea forței de muncă în sectorul transporturilor se confruntă cu provocări economice și sociale legate de o lipsă tot mai mare de lucrători calificați într-un mediu global din ce în ce …

Omul mai sus de mașină

Una dintre problemele orașelor zilelor noastre este cea a unui centru cu un trafic aglomerat, lipsit de atractivitate pentru pietoni. O soluție la aceste probleme o reprezintă transformarea străzilor centrale, dedicate în special traficului rutier, în străzi pietonale. Această intervenție are scopul de a atrage mai multi pietoni în zonă, sporind diversificarea activităților și implicit …

Orașele mici sunt mai potrivite pentru SMART cities

Când ne gândim la progresul tehnologic în mediul urban, tindem să dăm ca exemplu metropole ca Dubai, Shanghai sau San Francisco. Însă, contrar așteptărilor, orașele mici îndreptate spre tehnologii smart iau fața orașelor mari. Spre exemplu, orășelul smart Kalasatama din Finlanda este construit pentru a face viața de zi cu zi mai ușoară. Dezvoltatorii proiectului …

Rolul hologramelor în viitorul orașelor

Dezvoltarea noilor tehnologii a dus la apariția pe piață a unor holograme mai mari, mai clare și mai precise. Gândiți-vă la afișarea hologramelor ca următorul pas în a face conținutul digital mai compatibil cu omul, ceea ce ar crea o conexiune mai puternică în spațiul virtual. Există numeroase întrebuințări ale hologramelor, iar acestea sunt cele …

Oportunitate pentru orașele din România

Orașele din Uniunea Europeană se pot dezvolta sustenabil în parteneriat cu municipalități din toată lumea într-un schimb de idei și experiențe cu orașe din alte zone ale lumii care se confruntă cu provocări similare în materie de dezvoltare urbană prin programul de cooperare city-to-city organizat de International Urban Cooperation (IUC). Până acum, peste 60 de legături …