home Transport Stockholm – Navele Candela pot înlocui mașinile

Stockholm – Navele Candela pot înlocui mașinile

Transportul pe apă devine mai sustenabil cu ajutorul tehnologiei. Compania suedeză Candela a creat o navă cu capacitate de 30 de persoane care este cu 400% mai eficientă decât navele tradiționale și consumă cu 90% mai puțin.

Capitala Suediei numără aproximativ 756.000 de nave în proprietatea cetățenilor. Stockholmul are un relief special, format din 14 insule conectate de 57 de poduri, ceea ce a făcut din utilizarea bărcilor și a navelor personale un stil de viață și o caracteristică zonală. Acest lucru vine cu un cost mare pentru mediu. Valurile create de nave afectează fundul mării, motoarele creează un zgomot care perturbă viața marină și această formă de mobilitate este responsabilă de peste 25% din emisiile de CO2 ale Suediei.

Candela, un startup suedez, a venit cu o soluție pentru aceste probleme. Bărcile cu propulsie electrică au zero emisii de carbon și pot transporta până la 30 de pasageri. Tehnologia cu hidrofolie presupune instalarea unor structuri care seamănă cu niște aripi pe sub barcă. Pe măsură ce navele prind viteză, aceste „aripi” o ridică de pe suprafața apei, reduc fricțiunea și permit o viteză mult mai mare. Datorită utilizării fibrei de carbon, nava este ultraușoară și poate să zboare pe suprafața apei.

Optimizarea rutelor cu feriboturile poate reduce timpii de așteptare cu jumătate față de programele existente, precum și impactul pe care călătoriile le au pentru fauna și flora locală. Compania a spus că a primit o derogare de la limita de viteză de 12 noduri în zona apelor centrale, ceea ce va permite să ajungă la 30 de noduri (aproximativ 60 km/h). În plus, opțiunile de transport naval mai rapid vor reduce traficul cu mașina personală. Costurile pentru o astfel de navă sunt de 300.000€, comparativ cu vehicule din categoria de lux motorizate cu combustibili tradiționali. Cu toate acestea, costul de funcționare este cu 90% mai mic și sunt cu 400% mai eficiente.

Provocarea pentru startup este să scaleze producția astfel încât să răspundă cererii de pe piață. Compania își mută zona de producție în una de patru ori mai mare decât cea existentă și crește numărul de angajați de la 30 la 100. Construcția de nave este de obicei efectuată la scară mică și majoritatea etapelor de producție se realizează cu mâna, dar Candela testează metode prin care pot automatiza procesul și să reducă în acest fel costul per navă.

Mobilitatea pe apă poate fi o soluție pentru administrațiile publice care doresc să exploateze sustenabil resursa naturală în scop de agrement sau turism. Orașele cu căi maritime navigabile pot crește cooperarea cu alte administrații pentru a beneficia de fluxul de turiști crearea de contexte pentru ca afacerile locale să prospere datorită transportului naval eficient.

Informațiile și fotografiile din acest articol au fost extrase din Candela