Revoluția în transportul pe căile ferate este dusă mai departe în Berlin. După ce a intrat în Cartea Recordurilor pentru primul tren cu hidrogen din lume, Germania continuă să promoveze mijloacele de transport sustenabile printr-o nouă achiziție ce va reduce emisiile de CO2.
Siemens Mobility a anunțat că a semnat un contract cu operatorul german de căi ferate Niederbarnimer Eisenbahn pentru a construi și livra șapte trenuri pe hidrogen până în toamna lui 2024. Niederbarnimer Eisenbahn își desfășoară activitatea în zona metropolinată Berlin-Brandenburg, o distanță de aproximativ 85 km. Prin proiectul semnat cu autoritățile regionale ale celor două landuri și cu participarea autorităților federale, compania se angajează să livreze trenuri cu două vagoane model Mireo Plus H care să fie propulsate cu ajutorul combustibilului hidrogen și al bateriilor lithium-ion. În plus, operatorul va repara și furniza piese de schimb până în 2034.
Viteza maximă a acestui tren va fi de 160 km/h și nu va genera niciun fel de emisii de carbon. Trecerea de la diesel la hidrogen este estimată să reducă emisiile de CO2 cu 3 milioane de kilograme și să economisească 1.1 milioane de litri de motorină. Trenurile sunt deja unul dintre cele mai eficiente metode de transport, fiind responsabile de 9% din mobilitatea motorizată totală a cetățenilor în timp ce folosesc doar 3% din energia necesară industriei de transporturi. Cu toate acestea, 55% din consumul de resurse al trenurilor se referă la petrol și este nevoie de reforme clare în acest sector de economie pentru a respecta ținta net-zero până în 2050.
Germania este o țară pionieră în transportul cu trenurile de hidrogen. Primul vehicul de acest fel a fost inaugurat în 2018 în nordul țării, trecând prin orașele Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervoerde și Buxtehude. Coradia iLint este numele primului model, care putea să circule 1000 km fără reîncărcare și să atingă viteze de 140 km/h.
Un proiect similar pentru un tren nepoluant interregional urmează a fi implementat între Timiș și Caraș-Severin. Autoritățile locale ale orașelor Timișoara și Reșița precum și autoritățile la nivel județean reprezentate prin Consiliile Județene Timiș și Caraș-Severin au semnat un parteneriat anul trecut pentru reabilitarea feroviară și introducerea unui tram-train propulsat prin hidrogen. La începutul acestui an a fost adjudecată licitația pentru documentația necesară demarării proiectului (studii prefezabilitate, fezabilitate). Autoritățile publice și-au exprimat dorința de a accesa fonduri din PNRR pentru execuția proiectului, dar nu exclud și alte surse de finanțare.
Schimbările climatice impactează modul nostru de viață și percepția pe care trebuie să o avem când ne gândim la amprenta individuală de carbon. Inovațiile în sectorul de transporturi sunt una dintre soluțiile prin care putem trăi mai sustenabil. Cu infrastructura de transport public actuală, este mai rapid pentru un cetățean să ajungă din Berlin în Brandenburg cu trenul decât cu mașina personală. Calea ferată are potențialul de a uni comunități și de a asigura o conectivitate sustenabilă atât la nivel regional cât și național dacă autoritățile se dedică acestui scop.
Sursă foto: World Record Academy
Informații din acest articol au fost extrase din The Mayor