O dată cu pandemia de COVID-19, percepția oamenilor asupra cumpărăturilor s-a schimbat dramatic. Britanicii au fost printre primii care au îmbrățișat cumpărăturile online. Just Eat, o companie engleză de livrare a alimentelor necesare traiului, a înregistrat în anul 2020 în perioada aprilie-mai, o creștere de 33%, a comenzilor online. Amazon a înregistrat vânzări cu aproape 40% mai mari în anul 2020, practic dublându-și profitul, în ciuda costurilor mari de îmbunătățire a serviciilor, dată fiind situația actuală mondială. Per total în anul 2020, în Marea Britanie, au crescut cu 53% profiturile acestui sector emergent.
Odată cu dorința oamenilor de a comanda online alimente sau alte tipuri de bunuri, crește și nevoia firmelor de a transporta eficient aceste bunuri. În loc să suplimentăm numărul de camionete (consumatoare de combustibili ce poluează aerul), se poate folosi un sistem de transport alternativ. Pariul englezilor pentru un trafic ușor este reprezentat de conceptul de CARGO-BIKES.
Bicicletele Cargo au devenit foarte populare în Anglia încă din anul 2020, când nevoia de transport a mărfurilor mici a luat repede amploare. Guvernul Marii Britanii, a încurajat această mișcare de ecologizare a transportului de mărfuri, transportate zilnic în toată țara. Astfel, s-au investit 2 milioane de lire sterline în achiziționarea de biciclete e-cargo. Până acum, 282 de biciclete e-cargo au fost achiziționate pentru asociațiile statului și 409 de biciclete e-cargo au fost subvenționate pentru firmele private. Deși pentru aceste e-cargo bikes este nevoie de o infrastructură aparte a străzilor, acest lucru este luat în considerare și se află totodată în proces de dezvoltare.
Bicicletele e-cargo pot deveni viitorul transportului deoarece acestea pot fi folosite nu doar pentru transportul mărfurilor, dar și pentru uzul personal. Ele pot acomoda activități deosebit de diverse. Este o metosă sustenabilă foarte bine primită de englezi, care sunt entuziasmați de aceste schimbări, în continuă dezvoltare. Aceste biciclete pot reduce considerabil poluarea din aer și pot deveni un mijloc de transport popular în toate orașele Europei.
În cazul în care se pot aduce schimbări în infrastructură – și se dorește acest lucru – inițiativa poate fi preluată practic de orice oraș din lume. Este nevoie de deschidere și de remodelarea anumitor structuri urbane locale. Totuși, se poate argumenta că efortul merită, din moment ce previziunile socio-economice arată că sectorul livrărilor nu va fi afectat în mod semnificativ de relaxarea restricțiilor de pandemie și, sperăm, de finalul acesteia.
Material realizat de Ioana Popescu
Surse: BicycleAssociation, SusTrans, CyclingUK
Foto: CyclingUK, CdnShopify