home Politici Urbane & Guvernanță, Proiecte & Orașe, Societate Civilă Pitești, Craiova și Ploiești POT mai mult

Pitești, Craiova și Ploiești POT mai mult

Cele 3 orașe din sudul țării reprezintă orașele magnet din această zonă și principalele zone urbane economice. Din păcate, în cadrul proiectului EU Pot: Prioritățile Orașului tău, cele mai importante 3 orașe din Sud nu sunt la fel de active ca și alte orașe din țară. 

Despre Proiectul Eu Pot Prioritățile orașului tău

Primul proiect mare de guvernare colaborativă din România este adresat principalelor 41 de orașe municipiu. Comunitățile din aceste orașe pot vota pentru proiectele importante din orașele lor. Este vorba de 41 de orașe, cu peste 372 de proiecte propuse, in valoare de peste 72 de miliarde de euro. Anvergura acestui proiect poate schimba fața României.  Votează aici prioritățile din orașul tău 

Deși cele 3 orașe cuprind o populație de peste 700 mii de locuitori, sunt orașele care au un număr foarte mic de votanți in cadrul proiectului Eu Pot, undeva pe la 500 de votanți, in contextul in care orașe cu o populație de sub 100 de mii de locuitori stau mai bine in clasament:  Buzău (4.086 de voturi), Alba Iulia  (814 voturi), Reșița (1.210 voturi).

Craiova este orașul care ocupă locul 4 in Topul alcătuit de UrbanizeHub, cu o absorbție bună a fondurilor europene. De asemenea este orașul care  are un indice de magnetism ce îl plasează pe locul 12 în România, conform Băncii Mondiale. Conform aceleiași surse, Craiova este orașul care se află pe locul 4 din România la creșterea PIB pe cap de locuitor între 2000 si 2013. Dacă ești din Craiova, te poți implica acum în dezvoltarea orașului tău prin votarea celor mai importante proiecte. Votează aici :

Ploiești este municipiul județului Prahova care are cel mai mare număr de platforme industriale din țară. Orașul s-a dezvoltat in jurul rafinăriilor și al platformelor industriale dezvoltate acolo. Conform Băncii Mondiale indicele de magnetism plasează orașul pe locul 10, iar intre 2001 si 2011 a fost pe locul 6. Ploieștiul are peste 80,000 navetiștii zilnic — cel mai mare număr după București, si are mare nevoie de infrastructură metropolitană, mai ales infrastructură conectivă. Tu poți decide acum proiectele prioritare pentru orașul Ploiești. Votează aici

Pitești este unul din centrele manufacturiere de succes ale României și orașul în vecinătatea căruia se găsește unul dintre cele mai de succes branduri românești : Dacia. Pitești, deși cel mai mic oraș ca populație dintre cele 3,  are cel mai bun indice de magnetism, fiind pe locul 7. Indicele de magnetism a fost creat de Banca Mondială luând în considerare indicatori ca venitul firmelor pe cap de locuitor, salariul mediu, numărul de studenți și investițiile pe cap de locuitor. Votează aici

Acest proiect unic pentru România a mobilizat până in prezent 70.000 de oameni care au votat pentru orașele lor.  Cetățenii și actorii locali sunt invitați, în perioada 22 Ianuarie – 22 Martie, să ierarhizeze proiectele din orașele lor,  în funcție de importanța acestora pentru comunitatea locală. După cum vedem în tabel topul 5 este următorul: Cluj, Brașov, Sibiu, București și Oradea.

Dacă vrei să vezi proiectele propuse pentru municipiul tău intră pe link-ul de la finalul articolului. Implică-te și tu acum! Alege Prioritățiile Orașului Tău din acest chestionar!

Cover photo: Reddit


Viitorul orașelor din România

UrbanizeHub a lansat cel mai amplu proces de consultare cu privire la viitorul fondurilor europene în România.

Votează acum


One thought on “Pitești, Craiova și Ploiești POT mai mult

  1. Strict la Craiova…Electrificarea CF Craiova-Golenti? Are you for real?

    In loc sa faceti lobby si presiuni pentru implementarea Coridorului Pan-European IV rutier pentru autostrada Lugoj – Calafat care dispune de finantare europeana nerambursabila cu fonduri CEF, datorita faptului ca face parte din reteaua trans-europeana TEN-T, deci banii se afla pe masa, UE se roaga de noi sa ai luam…Ba deci e abracadabrant!

    Sunt regiuni nedezvoltate (Caras-Severin, Mehedinti) au nevoie de autostrada asta ca de aer, ba mai mult faceti un studiu sociologic deloc surprinzator veti constata ca toti de acolo vor implementarea autostrazii spre Timisoara si nu sclifoseli de drumuri expres.

    Oricum se pare ca actuala guvernare are alte planuri, drumuri trans regio and some bull****, ba mai mult prin nu stiu ce tehnicalitate aceasta autostrada care are asigurata finantare nerambursabila a fost declasata ca drum expres si dorita sa se implementeze prin PPP, cine stie in realitate unde s-au evaporat banii.

    Deci daca vreti sa fiti pragmatici voi cei de la UrbanizeHub si chiar sa lasati ceva in urma, faceti lobby si deblocati Lugoj-Calafat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

two × 4 =

Rǎmâi conectat cu UrbanizeHub și profitǎ de reduceri la evenimentele noastre, abonându-te la newsletter.
Holler Box