500 de bătrâni din Lodz vor purta un asistent digital

Orașul Lodz folosește tehnologia Age Tech pentru a acomoda nevoile persoanelor în vârstă. Autoritățile locale derulează un program prin care 500 de bătrâni vor primi brățări care să le monitorizeze starea de sănătate și să transmită date în timp real dacă există dificultăți. Persoanele în vârstă cu probleme de sănătate din Lodz (Polonia) vor primi …

Matthew Baldwin, șeful Misiunii 100 Orașe neutre-climatic: „Orașele au această energie arzătoare și își doresc să facă schimbări”

Matthew Baldwin, șeful Misiunii 100 Orașe neutre-climatic până în 2030 a discutat cu Grațian Mihăilescu despre cum putem transpune ideea de zero emisii în realitate, cum se pot crea sinergii între orașele membre, ce stimulează administrațiile locale să își asume rolul de lider și cum putem implica oamenii în proiect. Ce înseamnă un oraș verde …

Ce dorește Drumul Taberei să se întâmple în cartiere?

Bucureștenii au participat la un studiu despre intervențiile pe care le consideră necesare în cartierele unde locuiesc. Consultarea este încă deschisă și invităm rezidenții din Drumul Taberei să ne trimită opiniile lor. Pe baza unui eșantion reprezentativ de 500 respondenți pentru zona Drumul Taberei, București, pentru a măsura indicele general de satisfacție urbană și pentru …

Rezidenții Sectorului 6 vor mai multe parcuri

Sectorul 6: Trei Spații Revitalizate prin Procese Participative este un proiect care se concentrează pe implicarea cetățenilor în procesul de proiectare a zonelor publice. În funcție de modul în care oamenii utilizează un spațiu și de răspunsurile colectate în cadrul unui chestionar, a fost realizat un concept care va fi realizat în spațiile identificate. Una dintre …

Cum au modelat bucureștenii un parc liniar? Citește povestea Proiectului Liniei

UrbanizeHub a participat la cel mai mare proiect de co-design al unui parc de până acum din România din poziția de facilitator. În loc să deschidă ferestrele și să privească o linie de cale ferată pustie, locuitorii cartierului din Sectorul 6, București vor respira aer curat și se vor bucura de liniștea spațiului verde. Află …

UrbanizeHub își va prezenta proiectele la Bruxelles, Valencia și Helsingborg!

Agenda UrbanizeHub pentru luna iunie bifează trei evenimente internaționale. Vom vorbi despre implicarea oamenilor în proiecte de urbanism participativ, despre soluțiile incubate în cadrul Hackathoanelor noastre de-a lungul timpului, despre dezvoltarea liderilor urbani și bune-practici sustenabile la Helsingborg, Bruxelles și Valencia. Urban Future UrbanizeHub va fi singura organizația românească de la Helsinborg. Comunitatea globală a …

Grațian Mihăilescu despre „Cum să modelăm orașele din România”

„Cum să modelăm orașele din România”, cartea dedicată dezvoltării urbane și scrisă de inițiatorul UrbanizeHub, a fost lansată în cadrul unui UrbanTalks online. Grațian Mihăilescu vorbește pe larg despre cartea sa proaspăt lansată, ce trebuie înțeles prin dezvoltare, de ce regionalizarea prin reforma administrativă este o soluție pentru România și cum implicarea produce calitatea vieții. …

„Proiectul Străzi Deschise a redesenat modul bucureșteanului de a interacționa cu orașul!”

ARCEN și Baza aduc în Capitală trendul pietonizării zonelor cheie ale Bucureștiului. În raportul publicat la finalul lunii martie găsim o serie de factori care ne arată diferențe fundamentale între primul oraș al României și orașele de dimensiuni mult mai reduse din Europa de Vest. Ce își propune „Străzi Deschise” pentru 2022 și ce au …

Care sunt originile istorice ale orașului de 15 minute?

Conceptul orașelor de 15 minute este popular din Paris până în Houston (Texas) și Seul. Ce face acest concept să reziste și să devină tot mai atractiv pentru administrațiile publice? Răspunsul ni-l poate da istoria. Oamenii erau obișnuiți, înainte de apariția căilor ferate, să trăiască în comunități relativ reduse ca mărime în care puteau să …

„Străzi Deschise” pentru o Capitală pentru oameni

În toate capitalele europene și în toate orașele mari există zone pietonale care produc calitatea vieții, în care cetățenii se pot plimba, pot să meargă la terase, să se bucure de ceea ce văd și de orașul lor. Orașele din România încă nu pun în aplicare conceptul de oraș pietonal și oraș pentru oameni. Proiectul …