home Comunitate, Industrii Creative Un experiment de inspirație în țara lui „nu se poate”

Un experiment de inspirație în țara lui „nu se poate”

„Dar dacă…”. Multe idei care ar fi putut deveni realitate mor din cauza acestor două cuvinte scurte și mulți oameni abandonează, încă dinainte de primul pas, drumuri pentru că pur și simplu nu știu cum ar trebui să le înceapă. Startup Programe Manager la Microsoft, Alin Vlad Bădiliță este unul dintre mentorii care au participat la cele mai recente hackathoane organizate de Urbanize Hub. Îi încurajează pe tineri să îndrăznească. Și îi învață cum. 

„Marea problemă la noi este să începi”

„Miza mare a acestor hackatoane este conștientizarea faptului că se poate. Prin participare se distruge această barieră de nu știu unde să mă duc, nu știu cum să încep. Marea problemă la noi este să începi”, explică el. Cei mai mulți participanți la hackathoanele organizate de Urbanize Hub sunt tineri, uneori chiar elevi, pe care organizatorii îi provoacă să găsească soluții astfel încât orașele României să aibă un viitor mai bun. „Un astfel de hackathon este un experiment de inspirație. E greu ca unele soluții fie implementate, pentru că de multe ori au nevoie de mulți bani, de implicarea autorităților locale, lucru care nu prea se prea întâmplă, nu atât din lipsă de interes, cât din lipsă fonduri. Însă faptul că acești tineri fac primul pas, încep să se gândească la o soluție, fiind în permanență ghidați de mentori, îi va ajuta, poate, pe viitor să-și facă propriul business sau să atace și mai bine probleme importante pentru societate”, este de părere Alin Vlad Bădiliță.

Pentru mulți este un zid, este o frică: nu știu de unde să atac această problemă”

În timpul hackathoanelor organizate de Urbanize Hub, participanții trebuie să treacă prin toate fazele unui proiect, de la idee până la implementare. „Pentru mulți este un zid, este o frică: nu știu de unde să atac această problemă, nu știu de unde pot să încep, cu ce oameni să vorbesc, nu știu de ce resurse am nevoie, cum să ajung la ele și, pentru că este o gaură neagră, mulți renunță. Ca să fii antreprenor ai nevoie de un apetit mai crescut pentru risc și foarte mulți preferă să stea în zona lor de confort. Nici școala românească nu ne învață ce înseamnă antreprenoriatul – să avem niște exemple pozitive, niște modele pe zona de antreprenoriat și de asta foarte multe proiecte rămân niște idei frumoase sau se lovesc de realitate – nu sunt fonduri, nu avem bani, iar acest lucru descurajează. Sunt importante aceste experiențe, care sunt end to end. Ele reprezintă un prim pas pentru a face proiecte. Micile afaceri sunt critice pentru economie, este nevoie de antreprenori care să înceapă unele business-uri mici. Acum, cu avansul tehnologiei, e mult mai ușor să începi un business, dar e nevoie de susținere”, crede el.

Profesorii sunt esențiali pentru a forma o nouă generație cu spirit antreprenorial. „Ei pot să își împingă elevii să vină la webinarii, să se documenteze, să le deschidă o pasiune către lucrul ăsta sau măcar să le dezvolte curiozitatea de a vedea ce se întâmplă și în zona de antreprenoriat, și în zona de business, și în zona digitală, Foarte multe rezultate pe care le-am văzut în ultimul an au venit datorită profesorilor”, povestește Alin Vlad Bădiliță.

Problema este, de multe ori, că școala românească nu te învață să lucrezi împreună cu ceilalți și nici să îți păstrezi deschisă mintea pentru a testa diferite opțiuni. „Notele pe care le ia elevul sunt privite ca o reflexie în ceea ce face în viitor, alegerile pe care trebuie să le faci sunt văzute ca o reflexie a ceea ce vei face în viitor. Ceea ce nu este adevărat. În școală poți să nu-ți găsești niciodată pasiunea, dar poate o să o găsești la 30 de ani”, spune mentorul.




Rǎmâi conectat cu UrbanizeHub și profitǎ de reduceri la evenimentele noastre, abonându-te la newsletter.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.