home Evenimente, Orașele Viitorului, Proiecte & Orașe, Tehnologie & Inovație UrbanTalks Oradea: Inteligența artificială face orașele mult mai ușor de administrat

UrbanTalks Oradea: Inteligența artificială face orașele mult mai ușor de administrat

Inteligența artificială este pusă la treabă pe malurile Senei! Cum pot platformele dedicate colectării de date prin senzori să ajute la conturarea de politici locale? La această întrebare ne-a răspuns Fred Sitbon, Smart City Lead al Microsoft, în cadrul UrbanTalks Oradea.

Fred Sitbon, Smart City Lead al Microsoft pentru Europa Centrală și de Est, a vorbit la UrbanTalks Oradea despre platforma digitală care duce administrarea unui oraș la un cu totul alt nivel. Absolut fiecare indice referitor la bunăstarea cetățenilor apare pe platformă, vorbim de date statistice pentru trafic, poluare, temperatură, parcuri, productivitate, confort, grad de ocupare al unei zone, resurse de apă și multe altele. Toate aceste date permit administrației publice să contureze bugetul și să creeze politici pentru a rezolva dificultățile care pot apărea. Invenția celor de la Microsoft a fost pusă la treabă în Asnières-sur-Seine, orașul în care Fred Sitbon este și viceprimar.

„Ce avem la Microsoft este Unify Platform. Această platformă permite tuturor orașelor să obțină tot felul de date dintr-o singură platformă. Prin intermediul conectorilor, vom transmite aceste date către motoarele de analiză cu inteligență artificială pentru a vă ajuta să obțineți toate soluțiile diferite legate de smart city, cum ar fi sustenabilitate, energie, servicii și așa mai departe. Exact asta am făcut la mine în oraș. Când avem o problemă, cum ar fi o crăpătură pe un pod, un accident rutier sau o eroare de sistem undeva în oraș, trebuie să avem toate aceste date conectate. Orașul meu, Asnières-sur-Seine, este chiar lângă Paris. […] În primul rând, am dorit să avem un sistem integrat de siguranță. Am instalat în jur de 200 de camere video, dar am folosit și inteligența artificială care ne ajută să identificăm problemele mult mai repede. Apoi, am schimbat sistemul de iluminat urban pe becuri LED, ceea ce ne ajută să reducem cu 40% consumul de energie. În plus, am conectat sistemul de iluminat pe platformă. Aceste lucruri îmi permit să știu unde să investesc și cum să explic viitorul cu ajutorul inteligenței artificiale. Așa voi putea să îmi construiesc un buget anul următor pentru a investii în drumuri, proiecte, spațiu verde și așa mai departe. […] La capitolul apă, am instalat niște senzori subterani care ne permit să aflăm nivelul de consum și când apar probleme la rețea. Suntem notificați în timp real când sunt probleme și aflăm de anumite probleme care nu sunt vizibile imediat cu ajutorul tehnologiei AI”, a explicat Fred Sitbon la UrbanTalks Oradea.

Care sunt deciziile care pot fi luate după ce consultăm datele?

Viceprimarul a oferit exemple de politici publice care pot fi asumate ca urmare a platformei Microsoft. O decizie despre care ne-a vorbit Fred Sitbon este identificarea zonelor cu poluare accentuată și plantarea unor arbori în imediata apropiere pentru a combate efectele nocive. O altă speță este schimbarea infrastructurii pentru a acomoda traficul în funcție de numărul de pietoni, bicicliști, mașini și camioane care circulă pe arterele în cauză.

„Legat de mobilitate urbană, pot să văd câte mașini, câți pietoni, camioane sau biciclete circulă pe anumite străzi. Astfel, pot să văd dacă este nevoie de investiții pentru pietoni, mașini sau biciclete ca să evit ambuteiajele. Pot să văd și date despre poluare în timp real. Dacă selectez o stradă unde se circulă ca pe un drum expres, văd că nu are sens să dezvolt infrastructura pentru pietoni și biciclete. Să zicem că vreau să văd calitatea aerului. Trebuie să știu unde unde marea poluare și primesc date despre diferitele tipuri de emisii și temperatură. Să zicem că soluția este ca pe 100 metri pătrați să pun 300 de copaci. Este natural și acesta este un exemplu de ce facem lângă școli, de exemplu. Nu în ultimul rând, aș vrea să vorbesc despre analiza pe COVID-19. Avem date înainte de lockdown, după lockdown și în timpul lockdownului. Vedem că avem -55% camioane, -56% mașini, -32% autovehicule pe două roți și -43% cetățeni. Dar, în același timp, chiar dacă avem o scădere a traficului observăm că poluarea a crescut. Nu am înțeles de ce, așa că am verificat poluarea din jurul orașului meu și traficul la fel. Am văzut zona din care vine și că este din cauza navelor care traversează Sena, așa că am investit și am creat mai multe spații verzi în zonele poluate. Am selectat apoi să văd numărul de biciclete din oraș și care sunt cele mai circulate străzi de către biciclete. Văd că am 15.514 într-o zonă și 48.374 în altă zonă, cea care merge spre Paris. În același timp, pot să văd câte biciclete au fost închiriate și să iau decizii în acest sens”, a punctat Fred Sitbon.

Vă invităm să urmăriți întreagă intervenție a lui Fred Sitbon, de la 1:56:00, împreună cu celelalte intervenții de la UrbanTalks Oradea accesând linkul de mai jos.

Sursă foto: La Gazette des Commune




Alăturându-te comunității de urbanizeri, primești acces gratuit la 2 rapoarte UrbanizeHub.

Te vom ține informat în legătură cu cele mai noi idei, proiecte și opinii despre orașele viitorului și dezvoltarea urbană durabilă.
Trimițând acest formular sunteți de acord cu Politica de confidențialitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

two × four =

Rǎmâi conectat cu UrbanizeHub și profitǎ de reduceri la evenimentele noastre, abonându-te la newsletter.
Holler Box