Cum vrea Aradul să devină un oraș verde?

Din decembrie până în martie am invitat cetățenii din Reșița, Lugoj, Arad și Timișoara să răspundă la Chestionarul Verde, prin care ne-am dorit să înțelegem ce așteptări au comunitățile urbane de la viitorul orașelor. În cadrul proiectului Soluții Inovative pentru Orașe Verzi, UrbanizeHub a realizat o consultare publică adresată cetățenilor din Timișoara, Arad, Lugoj și …

Cum vrea Lugojul să devină un oraș verde?

Din decembrie până în martie am invitat cetățenii din Reșița, Lugoj, Arad și Timișoara să răspundă la Chestionarul Verde, prin care ne-am dorit să înțelegem ce așteptări au comunitățile urbane de la viitorul orașelor. În cadrul proiectului Soluții Inovative pentru Orașe Verzi, UrbanizeHub a realizat o consultare publică adresată cetățenilor din Timișoara, Arad, Lugoj și …

Cum vrea Timișoara să devină un oraș verde?

Din decembrie până în martie am invitat cetățenii din Reșița, Lugoj, Arad și Timișoara să răspundă la Chestionarul Verde, prin care ne-am dorit să înțelegem ce așteptări au comunitățile urbane de la viitorul orașelor. În cadrul proiectului Soluții Inovative pentru Orașe Verzi, UrbanizeHub a realizat o consultare publică adresată cetățenilor din Timișoara, Arad, Lugoj și …

Cum vrea Reșița să devină un oraș verde?

Din decembrie până în martie am invitat cetățenii din Reșița, Lugoj, Arad și Timișoara să răspundă la Chestionarul Verde, prin care ne-am dorit să înțelegem ce așteptări au comunitățile urbane de la viitorul orașelor. În cadrul proiectului Soluții Inovative pentru Orașe Verzi, UrbanizeHub a realizat o consultare publică adresată cetățenilor din Timișoara, Arad, Lugoj și …

Cluj-Napoca și alte 52 de orașe din Europa au câștigat finanțarea NetZeroCities

Cluj-Napoca va reprezenta România în cadrul NetZeroCities Pilot Cities Programme. Proiectul consolidează inițiativele care doresc să transforme mediul urban în unul verde și fără emisii de carbon. 53 de orașe din 21 de țări europene au câștigat cu aplicațiile transmise în cadrul NetZeroCities. Numărul total de aplicații a fost de 103 și implicau 159 de …

Orașele nu au nevoie de mai multe drumuri

Marile orașe ale lumii au continuat să fie aglomerate și în 2022, conform noului studiu al centrului de analiză INRIX. Printre motive se numără revenirea post-pandemică, dependența de mașini și – în mod paradoxal – investițiile în infrastructura rutieră. Capitala României nu este o excepție, ocupând locul 19 la nivel global în ceea ce privește …

Cum se pot conecta oamenii mai bine cu viața orașului?

Viața urbană este despre a trăi împreună în armonie și a ne bucura de ce ne oferă orașul. Provocările din ziua de astăzi, pornind de la oameni care își caută o nouă casă departe de războaie până la schimbările climatice, ne afectează mosul în care conviețuim. Cum putem să ne găsim liniștea și să ne …

Cum pot inova orașele prin European Urban Initiative?

Comunitățile urbane cu idei despre cum pot trăi diferit sunt sprijinite activ cu fonduri europene. Pentru a ne vorbi despre cum Uniunea Europeană încurajează inovația l-am avut alături pe Alexandru Matei, reprezentant European Urban Initiative, care ne-a prezentat oportunitățile de finanțare pentru orașele care doresc să inoveze. De foarte multe ori orașele smart sunt confundate …

Politicile verzi vor modela viitorul orașelor

Orașele care fac din tranziția verde o prioritate strategică pentru viitor se confruntă cu problema finanțării. Modificări în țesutul urban necesită fonduri și o abordare interdisciplinară pentru a face din urbanul de azi un mediu sustenabil. Cum poate o politică centrată pe dezvoltare verde să ofere suport administrațiilor publice? Adrian Curaj, Director General UEFISCDI, este …