UrbanizeHub a participat la cel mai mare proiect de co-design al unui parc de până acum din România din poziția de facilitator. În loc să deschidă ferestrele și să privească o linie de cale ferată pustie, locuitorii cartierului din Sectorul 6, București vor respira aer curat și se vor bucura de liniștea spațiului verde. Află …
Viitorul orașelor este corelat cu seria de concepte care vor fi implementate în el. Planificarea urbană, tehnologiile disponibile și inovația sunt strâns legate de viziunea și scenariile în care vor să se afle comunitățile urbane de mâine. Experții „Orașului Românesc 4.0” au adus împreună ideile pe care trebuie să le urmărim când ne gândim la …
Tinerii cu un rucsac în spate și un laptop pot produce beneficii de milioane de euro pentru comunitățile din care aleg să lucreze. Nomazii digitali pot contribui la redresarea orașelor mici dar pitorești, atâta timp cât le sunt întâlnite nevoile pentru a putea trăi și lucra acolo unde doresc. Cum lucrăm, cum suntem plătiți și …
Trei orașe din România vor deveni neutre-climatic până în 2030! București (Sectorul 2), Cluj-Napoca și Suceava poartă emblema mission cities. Ce înseamnă misiunea pentru viitorul comunităților urbane de pe continent? UrbanizeHub a promovat inițiativa chiar din prima fază când a fost anunțată pe scena UrbanTalks Brașov de către Laura Hetel, policy officer în cadrul Comisiei …
Cluj-Napoca va fi destinația celui mai mare proiect de reconversie demarat de Iulius. Investiția de peste jumătate de miliard de euro a unei hale într-un spațiu dedicat artei și businessului are o componentă de consultare a cetățenilor cu privire la proiect și se va baza pe conceptul walkable city. Iulius este prezent în Cluj-Napoca de …
ARCEN și Baza aduc în Capitală trendul pietonizării zonelor cheie ale Bucureștiului. În raportul publicat la finalul lunii martie găsim o serie de factori care ne arată diferențe fundamentale între primul oraș al României și orașele de dimensiuni mult mai reduse din Europa de Vest. Ce își propune „Străzi Deschise” pentru 2022 și ce au …
Stadshagen este un cartier olandez care ne arată că oamenii pot merge în același ritm cu dezvoltarea sustenabilă. Despre cum a fost construit, ce îl face diferit, cum arată viața fără mașini în zonele rezidențiale și ce beneficii aduce acest lucru populației aflați din acest articol. Stadshagen este un cartier nou construit, complex, confortabil din …
Viena este o capitală pionieră în introducerea conceptului de eliberare a orașelor de mașini. Încă din anul 2000 a fost creat cartierul Autofreie Mustersiedlung Floridsdor, unde utilizarea autovehiculelor a fost redusă la aproape zero. În prezent, majoritatea oamenilor folosesc autovehiculele personale ca mijloc de transport principal, iar acest aspect s-a dovedit ca fiind unul nesustenabil, …
Există viață fără mașini? Despre cum a reușit Cartierul Vauban să convingă 70% dintre șoferi să renunțe la autovehicule, cât costă un loc de parcare în oraș și ce soluții eco-friendly implementează aflați în acest articol. În urma creșterii abuzive a traficului și a dezvoltării exagerate a infrastructurilor speciale, inginerii de trafic și planificatorii au …
Giurgiuvenii sunt provocați să redescopere frumusețile locale! Cartierul Smârda este locul de desfășurare a unui important proiect numit „Cu fața spre Dunăre”, care țintește atât zona de cultură cât și cea de turism. Comunitățile din Giurgiu sunt activate cu ajutorul unui program derulat de Asociația pentru Tranziție Urbana (A.T.U.), Urboteca, Facultatea de Urbanism a Universității …