Pistele de bicicletă făcute prost pe bani europeni mai mult încurcă decât să ajute

Orașele au nevoie de o gamă variată de opțiuni pentru a reduce dependența de autoturismul personal. Comisia Europeană a alocat 2 miliarde de euro pentru crearea infrastructurii de ciclism și micromobilitate între 2014 și 2020. Din păcate, proiectele finanțate nu au însemnat că sunt și calitative sau că încurajează mersul pe jos sau cu bicicleta. …

Orașele nu au nevoie de mai multe drumuri

Marile orașe ale lumii au continuat să fie aglomerate și în 2022, conform noului studiu al centrului de analiză INRIX. Printre motive se numără revenirea post-pandemică, dependența de mașini și – în mod paradoxal – investițiile în infrastructura rutieră. Capitala României nu este o excepție, ocupând locul 19 la nivel global în ceea ce privește …

UrbanReads: Chestionar și schiță de estetică urbană

În urmă cu doi ani, Corina Chirilă și Andrei Mitrea au lansat Manifest pentru Orașul Frumos, care pledează pentru ceea ce înseamnă un oraș pentru oameni și care produce calitatea vieții. A fost una dintre cele mai de succes campanii UrbanizeHub, stimulând dezbateri cu urbaniști, sociologi, dezvoltatori, oameni de mediu, despre ce înseamnă frumos. Lucrarea …

UrbanTalks: Idei, Soluții și Provocări legate de regenerarea urbană a orașelor

Regenerarea urbană este o punte între vechi și nou iar această punte începe de la cetățeni și poate fi resimțită imediat după ce ieșim din locuință, pe stradă. În cadrul discuțiilor de la UrbanTalks am vorbit de ce este important ca oamenii să devină parteneri activi în conturarea proiectelor, cum putem crea spații publice de …

Car-sharingul inteligent este soluția care ajută atât companiile cât și angajații

Traficul începe cu un om într-o mașină mergând bară la bară cu colegii săi către job. Cruze și-a propus să schimbe paradigma și a creat o aplicație de carpooling dedicată companiilor cu un număr de sute de angajați. Bucureștiul ocupă a opta poziție în top 10 orașe aglomerate din lume. În fiecare an, românii pierd …

Cum se transformă Sectorul 2 București și Cluj-Napoca în orașe verzi?

Anul 2022 a fost cel în care trei orașe din România au devenit parte din Misiunea 100 Climate-Neutral Cities by 2030. Sectorul 2 București, Cluj-Napoca și Suceava și-au asumat să reducă emisiile de gaze cu efect de seră. Pe scena UrbanTalks am adus reprezentanți ai primelor două orașe pentru a discuta despre proiectele prin care …

Cum putem schimba comportamentele din societate?

De ce simțim o presiune de a ne comporta într-un anumit fel în alte țări și în România avem o cu totul altă abordare în situații similare? Csibi Magor a abordat tema în cadrul ediției aniversare UrbanTalks, unde a vorbit despre valorile aspiraționale, pe care ne dorim să le avem, și cele reale, pe care …

De ce avem nevoie de educația verde?

Respectul față de planetă și asumarea rolului pe care fiecare dintre noi îl joacă se cultivă încă de la vârste fragede. Patrula de Reciclare se ghidează după ideea „spune-mi și voi uita, implică-mă și voi înțelege”, motiv pentru care a ajuns la inimile a peste 100.000 de copii din România. Andreea Idriceanu Calev este arhitect …

Rastel.io lucrează la prima rețea smart de parcări pentru biciclete din România

Jumătate dintre bicicliști s-au trezit pietoni după ce le-a fost furat vehiculul. Horea Toniuc este unul dintre fondatorii Rastel.io care își dorește să rezolve problema și să promoveze mersul pe două roți într-un mod smart, sigur și convenabil. Rastel.io este unul dintre start-upurile incubate în cadrul Urban Innovation Hackathons care s-a remarcat la Oradea în …

De 5 ani modelăm împreună viitorul orașelor

Anul 2022 a fost unul de învățare și din care am ieșit cu multe satisfacții pentru munca depusă în modelarea orașelor din România. Am  organizat evenimente Urban Talks, am lansat ghiduri și cărți, am realizat proiecte pilot care au inovat și am continuat să publicăm articole. Educăm, Conectăm și Inspirăm de 5 ani de zile pentru …