home Comunitate, Cultură Urbană, Orașele Viitorului, Transport Orașe pietonale, calea către o creștere dinamică

Orașe pietonale, calea către o creștere dinamică

Ce s-ar întâmpla dacă s-ar spune că există o modalitate de a dezvolta orașele, una care să fie mai bună pentru echitatea socială? Una gata să creeze mai multe locuri de muncă și activitate economică, care să aibă ca rezultat un acces mai bun în tranzit și să îmbunătățească mediul? Astfel, garantând totodată, un profit economic mai bun pentru dezvoltatori și investitori?

Potrivit „Foot Traffic Ahead”, un nou raport care oferă o privire în profunzime a impactului urbanismului pietonal asupra imobilelor din SUA, această metodă există. Aproape pe toate valorile, dezvoltările pietonale funcționează performant și sunt bune pentru cetățenii lor, în special din punct de vedere economic. Din păcate multe decizii politice sunt stabilite fără a se lua în seamă aceste date.

Cercetătorii au examinat dezvoltarea și performanța imobiliară în cele  mai mari 30 de metropole din Statele Unite, care conțin 150 de milioane de oameni, sau 47% din totalul populației din SUA. Raportul a constatat o creștere substanțială în astfel de zone dense – definită printr-o formulă care privește densitatea de birouri și de vânzare cu amănuntul,  scorul ridicat de “Walkable city”, precum și creșteri substanțiale ale valorii spațiului și creșterea nivelului de educație și vitalitate economică.

Decizia finală? Locațiile urbane pietonale, ceea ce raportul numește WalkUP, cer o chirie cu aproximativ 75 la sută mai mare decât media, un decalaj care crește, (crescând cu 19% doar din 2010, iar  creșterea va continua). Aceasta include chiria cu 105 la sută mai mare pentru spațiul de birouri și chiria cu 121 la sută mai mare pentru comerțul cu amănuntul.

Acest lucru poate părea evident; spațiul dens din orașele mari, costă mai mult decât pământul în suburbiile răspândite. Dar cercetătorii au descoperit că acest tip de dezvoltare devine modelul preferat și predominant în aproape toate categoriile.

Pe aproape toate nivelurile, analiza arată avantajele dezvoltării la scară umană mai densă. O mare capacitate de mers se corelează adesea cu mobilitatea socială îmbunătățită. Șase din primele 10 orașe, din punct de vedere al clasamentului de capital social, sunt, de asemenea, cele cu cel mai mare procent de WalkUP. Deși au, de asemenea, cea mai mare cerere și cele mai scumpe locuințe – deoarece densitatea aduce opțiuni de tranzit mai accesibile și o conexiune mai ușoară la mai multe locuri de muncă – acestea compensează parțial costurile mai mari ale vieții. Desigur, fără eforturi concertate pentru densificarea locuinței și construirea ei aproape de locurile de muncă, acest avantaj este rapid șters.

Alte orașe au cunoscut, de asemenea, impulsuri de dezvoltări majore de la prioritizarea urbanismului pietonal. Atlanta, a cunoscut o dezvoltare extinsă datorită noilor proiecte din apropierea Beltlinei, coridorul pentru pietoni și biciclete în curs de expansiune. Detroit și Pittsburgh, foste orașe industriale cu reputație, care reînvie și cresc ca centre de proiectare și tehnologie, au văzut că zonele urbane pietonale au crescut substanțial.

Raportul din 2019 a descoperit că primele șase orașe pentru urbanism pietonal, în ordine descrescătoare, sunt New York, Denver, Boston, Washington D.C., San Francisco și Chicago. Denver poate părea nefamiliar locului, dar evoluțiile recente, începând cu 2003, au arătat că a fost „într-o creștere de investiții urbane pliabile” din cauza extinderii și a investițiilor în tranzit feroviar, ceea ce a provocat o „renaștere a urbanismului pietonal“.

După cum notează raportul, este important să înțelegem că vechile modalități de a defini locul în care trăim, cum ar fi suburbii sau centrul orașului, nu sunt întotdeauna la fel de utile în discuțiile și dezbaterile economice actuale. „Avem nevoie de categorii determinate de măsuri de formă urbană și de activitate economică”, inclusiv evidențierea, studierea și replicarea cartierelor pietonale, care pot fi în centrul orașului sau în centrul unei dezvoltări exurbane, deoarece sunt responsabile de atâta dezvoltare economică și de crearea de bogăție.

Raportul sugerează că există o mulțime de spații pentru a crește: populația celor mai mari 30 de metropole din US ar putea sprijini 472 walkup-uri suplimentare, o creștere de 62 la sută. Există o cerere mare, nesatisfăcută, pentru apartamente multifamiliale accesibile pentru pietoni și tranzit în suburbii, pe care raportul le pune în discuție ca o provocare majoră a capitalului propriu.

Răspândirea a dominat dezvoltarea cel puțin în ultimii 60 de ani și numai în acest ultim ciclu a existat o schimbare susținută înapoi spre o dezvoltare urbană densă. O mai bună înțelegere a construirii unor astfel de cartiere și dezvoltări, păstrând locuințele la prețuri accesibile , va fi un factor decisiv în cât de susținută va fi această schimbare. Acest lucru este valabil și pentru orașele din România, începând cu București și continuând cu orașe secundare in plină expansiune, cum sunt Cluj, Timișoara, Iași.

Sursă: Curbed

Foto: CNU, Pinterest 

 



Viitorul orașelor din România

UrbanizeHub a lansat cel mai amplu proces de consultare cu privire la viitorul fondurilor europene în România.

Votează acum


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 + 4 =

Rǎmâi conectat cu UrbanizeHub și profitǎ de reduceri la evenimentele noastre, abonându-te la newsletter.
Holler Box