Cum clădim comunități împotriva schimbărilor climatice?

UrbanizeHub continuă seria de discuții online despre cum clădim comunitate! La cea mai recentă emisiune ne-am concentrat pe comunitățile Climate KIC din România. Despre cum putem să ne unim împotriva schimbărilor climatice, care este ajutorul Uniunii Europene pentru combaterea încălzirii globale, ce se întâmplă cu orașele în tranziție de la o economie la alta, cum …

Tatian Diaconu: Un oraș smart înseamnă un oraș centrat pe nevoile și aspirațiile oamenilor

Nhood a fost alături de UrbanizeHub în ultimii ani de zile, prin intermediul diverselor colaborări privind orașe sustenabile și comunități implicate. Colaborarea a început cu Urban Talks București în 2019, a continuat în 2020 și 2021 cu premiile oferite la Urban Innovation Hackathon Brașov, dar și cu deschiderea marelui proiect de investiții în Reșița, probabil …

Berlinul interzice mașinile? O zonă gigantică dedicată doar pietonilor și bicicliștilor este propusă administrației locale

Proiectul care va crea Manhattanul bicicletelor și pietonilor este pe masa administrației locale din Berlin! Grupul Volksentscheid Berlin Autofrei (Decizia Oamenilor pentru un Berlin fără Mașini) vrea să scoată autovehiculele din centrul capitalei germane. Povestea începe în 2019, într-un bar din Berlin. Trei prieteni poartă diverse discuții și, în cele din urmă, unul vine cu …

Cum pot trotuarele și colțurile de bloc să devină centre de socializare?

Reimaginarea zonelor în care trăim astfel încât să ne ușureze acțiunile de zi cu zi, cum ar fi să ne întâlnim cu alți oameni, să mergem la cumpărături, să ne distrăm, să ieșim la o masă și să creăm legături pornesc toate de la viața socială a trotuarelor. De peste un secol străzile au fost …

Cum pot orașele smart să aducă la 0 decesele de pe drumurile publice

Viața este mult mai sigură în orașele smart! Era automobilului nu a fost prea blândă când vine vorba de poluare, trafic și accidente. Oslo ne arată soluția și oferă modele de bune practici recunoscute chiar și peste Atlantic. Capitala Norvegiei, Oslo, a atins performanța de a avea zero decese în rândul pietonilor și bicicliștilor în …

45 de orașe din România pot face parte din cele mai verzi orașe ale Europei

Combaterea schimbărilor climatice a devenit prioritatea zero a omenirii și este clar că în anii următori va fi o presiune mult mai mare pe noi toți să facem mai mult în reducerea impactului nostru negativ asupra planetei. Au apărut mai multe materiale pe această temă și includem aici unul ce nouă ne-a plăcut cel mai …

Fii smart, fii în primele 100 orașe verzi ale Europei! Oportunitatea extraordinară pentru comunități și mediu a fost lansată

Comisia Europeană a lansat apelul către orașele care doresc să fie primele 100 orașe smart neutre-climatic până în 2030! Află care sunt primele informații și ce beneficii sunt pentru comunitățile pioniere care vor să adere la misiune. Așa cum Laura Hetel a anunțat în premieră la UrbanTalks Brașov noul proiect al Comisiei Europene, Mission on …

Brașovul caută calea de scăpare din epoca mașinii

Perceput drept o destinație de vacanță, Brașovul a început să sufere de pe urma traficului auto intens care începe să producă angoase, nicidecum relaxare. Cum poate fi rezolvată problema traficului auto din oraș? În vacanțe și în weekend-uri, zona centrală este aglomerată de turiștii care caută un loc de parcare, iar în timpul săptămânii de …

UrbanTalks Oradea: Comisia Europeană vrea 100 de orașe verzi până în 2030, unul dintre ele poate fi din Bihor!

După ce a anunțat în premieră pentru România la UrbanTalks Brașov inițiativa 100 climate-neutral citites by 2030, Laura Hetel lansează invitația către Municipiul Oradea să își depună candidatura! Comisia Europeană așteaptă o asumare din partea orașelor pentru proiectul dedicat transformărilor verzi. Această asumare se va face printr-un contract semnat public între administrația publică și Comisia …

PNRR, o șansă pentru dezvoltarea orașelor inteligente emoțional

Prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, România va primi 29,2 miliarde de euro -14,2 miliarde sub formă de granturi și 15 miliarde sub formă de împrumuturi. Teoretic, putem folosi banii pentru orice. Practic, vor fi finanțate doar proiectele care contribuie la reducerea amprentei de carbon și care oferă mai multă justețe spațială în fiecare …