home Comunitate, Cultură Urbană, Orașe Verzi, Proiecte & Orașe, Regenerare Urbană Berlinul interzice mașinile? O zonă gigantică dedicată doar pietonilor și bicicliștilor este propusă administrației locale

Berlinul interzice mașinile? O zonă gigantică dedicată doar pietonilor și bicicliștilor este propusă administrației locale

Proiectul care va crea Manhattanul bicicletelor și pietonilor este pe masa administrației locale din Berlin! Grupul Volksentscheid Berlin Autofrei (Decizia Oamenilor pentru un Berlin fără Mașini) vrea să scoată autovehiculele din centrul capitalei germane.

Povestea începe în 2019, într-un bar din Berlin. Trei prieteni poartă diverse discuții și, în cele din urmă, unul vine cu o idee „nebunească”. Dacă în interiorul inelului creat de linia de cale ferată, unde se află și centrul orașului, nu ar mai exista mașini? Câteva luni mai târziu creează Grupul Decizia Oamenilor pentru un Berlin fără Mașini. Lucrând cu avocați pro bono, grupul a venit cu o propunere legislativă care să reducă masiv folosirea mașinilor personale. Doar mașinile de intervenție, de salubritate, taxiurile și cele care îndeplinesc scopuri de livrare vor primi permise speciale pentru a putea circula în interiorul inelului. Cei care au locuințe în zonă vor putea apela la car sharing și să circule de 12 ori pe an pentru a-și putea rezolva diverse probleme. În restul timpului vor merge pe jos, cu bicicleta sau cu transportul public.

Reprezentare grafică a propunerii grupului VBA

În Aprilie 2021 a început strângerea de semnături pentru susținerea inițiativei. Până acum s-au strâns 50.000. Senatul Berlinului, corpul legislativ al capitalei, ia în considerare ideea și se așteaptă ca până în Februarie 2022 să fie luată o decizie. Un proces similar a avut loc în 2016, când orașul a adoptat legi pentru îmbunătățirea transportului pe bicicletă. Dacă propunerea este refuzată, grupul va continua să strângă semnături până ajunge la 175.000, pragul la care administrația publică va fi obligată să organizeze un vot popular în 2023 și cetățenii să decidă dacă să devină lege sau nu. „Inițiativa se referă atât la starea mediului înconjurător din proximitate dar și la mediul înconjurător la scară largă. Este vorba despre cum vrem să trăim, să respirăm și să ne jucăm. Vrem să putem să dormim cu ferestrele deschise și copiii să se poată juca pe stradă din nou. Și vrem ca bunicii să poată să pedaleze în siguranță, să se poată odihni pe mai multe bănci decât avem acum și să respire mai sănătos”, spune Nina Noblé, unul dintre fondatorii campaniei.

Volksentscheid Berlin Autofrei

Dacă am face o plimbare prin Berlin am vedea că nu ne va fi greu să ne descurcăm altcumva decât în spatele volanului. Trenurile ajung în stații din 5 în 5 minute, majoritatea trotuarelor au extensii pentru pistele de bicicletă și sunt protejate de mașini. V-ați putea întreba: atunci de ce se mai desfășoară campanie? Pentru că oamenii cred că este nevoie de un cadru legal pentru a crea adevăratele schimbări. Lumea nu se schimbă din proprie inițiativă și degeaba se îmbunătățesc alternativele de transport dacă unii sunt încăpățânați să circule cu mașina personală.

Schimbarea va fi grea. După ce a fost plin de cărămide și praf la finalul războiului berlinezii au construit orașul după modelul american în loc să se ia după cel european. Străzile sunt largi, șoferii sunt încurajați să circule cât mai mult și de aici apare rezistența la schimbare. În câteva cartiere din Berlin se creează „Kiezblocks”, adică zone întinse unde traficul este limitat și mult mai bine planificat. Organizatorii campaniei argumentează că schimbarea de climă este un semn că străzile trebuie regândite și actualizate cât de urgent se poate. Tot ei spun că mașinile electrice nu rezolvă problema, singura soluție este eliminarea vehiculelor.

Strângere de semnături

Articol preluat din Fast Company




Rǎmâi conectat cu UrbanizeHub și profitǎ de reduceri la evenimentele noastre, abonându-te la newsletter.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.