home Cultură Urbană, Proiecte & Orașe Socioeconomia pe două roți. Ce avantaje aduce mersul pe bicicletă pentru orașe?

Socioeconomia pe două roți. Ce avantaje aduce mersul pe bicicletă pentru orașe?

Mobilitatea nepoluantă și facilitarea deplasării pe bicicletă sunt principii cheie pentru capitala Danemarcei.  Aflați din acest articol cum poate o administrație publică să țină cont de specificul local când elaborează planul de dezvoltare al unui oraș, ce efecte are mers pe două roți pentru oraș și ce politici implementează Copenhaga pentru a încuraja populația să renunțe la mașină.

Bicicleta a devenit parte din ADN-ul danezilor de când a fost inventată. Oamenii sunt obișnuiți să circule pe două roți în Danemarca, dar capitala a mers mai departe și a integrat acest mijloc de transport în designul urban și planificarea orașului. Majoritatea rezidenților din Copenhaga aleg să pedaleze pentru a-și rezolva comisioanele de zi cu zi. În procente, numărul celor care merg la lucru folosind o bicicletă a crescut de la 35% în 2011 la 60% în 2018.

Administrația publică a capitalei a creat conceptul de „copenhaganizare” în rândul urbaniștilor din întreaga lume, adică transformarea orașelor în comunități prietenoase cu bicicleta. Pe lângă faptul că orașele devin mai vii datorită acestui model de mobilitate, se constată și o reducere a emisiilor de carbon în aer și o economie în buzunarele cetățenilor. Avem și aici niște cifre: fiecare kilometru parcurs pe bicicletă în loc de mașină înseamnă un beneficiu 0,16€. Calculul a fost făcut luând în considerare costul poluării aerului, accidentele, traficul, zgomotul și lucrările necesare pentru întreținerea drumului.

Strategia Copenhagăi este să implementeze rețele de piste prin tot orașul ca să asigure siguranța bicicliștilor și să le reducă timpul de deplasare. Siguranța, confortul, faptul că este mai convenabilă decât mașina și timpul economisit sunt principiile care stau la baza strategiilor gândite de administrația publică. Din acest motiv orașul are piste mai largi, intersecții noi care să acomodeze mobilitatea nepoluantă și campanii de conștientizare pentru a crește siguranța bicicliștilor. Ținta este de a atinge un procent de 90% a numărului de oameni care se simt în siguranță în timp ce se deplasează pe bicicletă până în 2025. Nu pare imposibil, având în vedere că statistica era de 80% în 2015.

Sursă foto: Thrive Global

Informațiile din acest articol au fost preluate din State of Green




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.