Reducerea dioxidului de carbon și a emisiilor poluante generate de mobilitatea urbană este unul dintre obiectivele majore ale Uniunii Europene pentru a crea orașe mult mai sustenabile pentru cetățenii europeni. În prezent, peste 70% din cetățenii Uniunii locuiesc în arii urbane și mai mult de 80% din PIB-ul Uniunii este generat în orașe. Cu …
Urban Movement Labs este primul parteneriat public – privat din Statele Unite ale Americii menit să accelereze inovația în mobilitate pentru rezidenții din Los Angeles. În cadrul parteneriatului accentul cade asupra agregării factorilor direct interesați de mobilitatea urbană, reunind experți, membrii ai sferei guvernamentale, mediul de business și comunitățile locale. Primarul Eric Garcetti vrea …
În cadrul celei de-a cincea ediție a Urban Talks, ce a avut loc la Timișoara la începutul lunii octombrie 2019, pe scenă au urcat echipele a două start-up-uri românești care oferă soluții locale pentru probleme globale și care au primit recent finanțare în cadrul inițiativei Climate KIC, o comunitate pentru cunoaștere și inovare (KIC), care militează …
Ultimele luni, punând aici accentul principal pe Fridays for Future, incendiile din Amazon și UN Climate Action Summit, au subliniat foarte clar faptul că schimbările climatice există fără dubiu și că oamenii încep să realizeze acest lucru și să se implice. Greta Thunberg a demonstrat încă o dată că o influență extraordinară o are puterea …
În urmă cu o săptămână și un pic dădeam startul Urban Innovation Hackathon la etajul șapte al clădirii Vox Technology Park din Timișoara. Ne adunasem o mână de oameni dimineața, cu emoția că nu suntem suficienți pentru a forma echipe și a scoate la capăt acest exercițiu de idei și soluții. Dar deși începutul a …
EIT Climate-KIC este o comunitate pentru cunoaștere și inovare (KIC), care militează pentru accelerarea la tranziția economiei cu emisii de carbon zero. Acest program de inovare pentru acțiuni legate de schimbările climatice este susținut de Comisia Europeană și reprezintă o colaborare europeană intre peste 400 de stakeholderi. Sprijinit de Institutul European de Inovare și Tehnologie, …
Ce s-ar întâmpla dacă s-ar spune că există o modalitate de a dezvolta orașele, una care să fie mai bună pentru echitatea socială? Una gata să creeze mai multe locuri de muncă și activitate economică, care să aibă ca rezultat un acces mai bun în tranzit și să îmbunătățească mediul? Astfel, garantând totodată, un profit …
În anii ’60, orașele olandeze erau din ce în ce mai mult orientate către automobiliști, mașina fiind considerată transportul viitorului. A fost nevoie de un efect intolerabil al numărului de decese din trafic – și un activism acerb – pentru a transforma Amsterdam în nirvana ciclistică din zilele noastre. Oricine a încercat vreodată să-și croiască …
Amenzile pentru autovehiculele care intră în centrul Madridului au fost restabilite de un judecător, la o săptămână după ce politica privind zonele cu emisii scăzute a fost suspendată. Noul primar conservator, José Luis Martínez-Almeida, a renunțat la o inițiativă privind aerul curat, cunoscută sub numele de Madrid Central, dar după o creștere a poluării aerului, …
În timp ce schimbările climatice amenință să provoace dezastru, acțiunea radicală la nivel mondial, care ar putea face diferența, este încă absentă. Creșterea populației și emisiile de carbon rămân nesatisfăcătoare. Orașele se extind într-o rată alarmantă, adăugând 50 de milioane de oameni pe an. Până în 2050, aproape 70% din populația lumii este așteptată …