Comisia Europeană (CE) împreună cu European Alternative Fuels Observatory (eafo.eu) și rețeaua POLIS (https://www.polisnetwork.eu/) au în lucru un ghid privind modul în care autoritățile publice achiziționează și dezvoltă infrastructura de reîncărcare a autovehiculelor electrice (Guidance document on how public authorities procure charging infrastructure). Reprezentanții acestor autorități au fost invitați să completeze un chestionar, pentru a …
Noua Zeelandă este prima ţară ce investeşte în piste de biciclete pop-up (apărute pe neașteptate) şi trotuare lărgite în timpul carantinei. Oraşe diverse, de la Berlin (poza) până la Bogota, folosesc aşa numitul „urbanism tactic” pentru a lua spațiu de la mașini peste noapte și a-l da persoanelor ce merg pe jos sau cu bicicleta, …
„Smarter than car„ este un ONG înființat la începutul anului 2010 în Beijing, cu scopul de a sprijini ciclismul. S-a extins foarte mult de atunci și a deschis un birou în Viena condus de tineri urbaniști cu experiență din proiecte internaționale. Organizația a lucrat pe proiecte la nivel local și internațional. Printre proiectele locale se …
Planificarea mobilității urbane a fost subiectul webinarului organizat de CIVINET România, pe 8 aprilie 2020. Discuția a cuprins o serie de teme referitoare la acest domeniu și a fost coordonată de colaboratul nostru, Violeta Mihalache Director al Urban Survey Timişoara și reprezentat CIVINET România. Evoluţia oraşelor a fost întotdeauna influenţată de mobilitate, diferitele mijloace de …
Maria Vassilakou – viceprimar și consilier executiv al Departamentului de Urbanism – secțiunea de „Trafic și Transport” al orașului Viena i-a dezvăluit lui Jonathan Andrews care sunt provocările întâlnite în materie de mobilitate urbană și cum o planificare mai atent gândită este soluția pentru sustenabilitatea orașelor. – La conferința „Urban Future” (desfășurată la finalul lunii …
Pe măsură ce regulile de distanțare fizică devin o necesitate pe termen lung (cel puțin până la găsirea unui tratament / vaccin pentru noul coronavirus COVID-19), administrațiile publice din întreaga lume încep să adapteze orașele noului stil de viață. Pe cât de important este să păstrăm o distanță fizică de 2 m între noi, pe …
Pe măsură ce pierderea habitatului și a biodiversității crește la nivel global, focarul de coronavirus poate fi doar începutul pandemiilor în masă. O serie de cercetători consideră că distrugerea biodiversității de către om, este cea care creează condițiile pentru noi virusuri și boli precum Covid-19. În acest context conceptul de orașe verzi și sustenabile și lupta …
Acest articol propune câteva soluții pentru un oraș verde și prietenos cu cetățenii săi. Într-un articol anterior se prezenta Radiografia parcurilor din Timișoara, o analiză obiectivă și sistematică a spațiilor verzi principale din orașul de pe Bega. Topul conținea parcuri de una, două sau 3 stele, calificativele fiind acordate fiecărui parc în funcție de infrastructură, curățenie și aspect estetic, …
Cititorii noștri sunt cetățeni implicați cărora le pasă de orașul in care trăiesc. Dorian ne-a trimis o radiografie a parcurilor din Timișoara, pentru că își dorește ca orașul să fie cât mai verde și cât mai prietenos cu cetățenii săi. Radiografia Parcurilor din Timișoara este o analiză obiectivă și sistematică, susținută de un număr de …
Orașele și comunitățile sustenabile este obiectivul numărul 11 din cele 17 obiective de dezvoltare sustenabilă. Pentru ca acest obiectiv să fie atins e nevoie de implicarea sectorului privat, a companiilor și nu doar a decidenților din administrație. In articolul următor preluat de pe Harvard Business Review, demonstrăm cum companiile au de câștigat financiar și ca …