Ce face România cu peste 6 miliarde de euro de la UE

La începutul anului 2020, Romania Insider anunța că numeroși investitori – companii active în generarea de electricitate din surse regenerabile în România – au depus proiecte importante în valoare de câteva miliarde de euro. Chiar dacă vara anului 2020 a adus impedimente legislative în procesul obținerii acestor investiții, din cauza unor amendamente în legislația privind …

10 exemple de soluţii de design urban pentru oraşele suprapopulate

Migraţia oamenilor a dus la creşterea rapidă a oraşelor şi astfel, la efectul simultan al urbanizării. Stilul de viaţă şi sănătatea cetăţenilor a devenit o preocupare majoră pentru autorităţi, planificatori şi designeri urbani. Aici sunt câteva exemple de iniţiative de design urban şi soluţii experimentale realizate în diferite oraşe suprapopulate pentru a le depăşi problemele …

Infrastructura verde-albastră – De ce avem nevoie de ea la scară largă?

În ultimii ani a devenit clar faptul că, în urma schimbărilor climatice și a accentuării problemelor de mediu, de natură economică sau socială, dezvoltarea durabilă a devenit o problemă vitală pentru orașele din Europa și din întreaga lume. Din păcate, deși acestea încă domină în planificarea urbană, soluțiile bazate exclusiv pe tehnologie și dezvoltarea infrastructurii …

Comisia Europeană pregătește un ghid de sprijin pentru administrațiile care dezvoltă infrastructură pentru reîncărcarea autovehiculelor

Comisia Europeană (CE) împreună cu European Alternative Fuels Observatory (eafo.eu) și rețeaua POLIS (https://www.polisnetwork.eu/) au în lucru un ghid privind modul în care autoritățile publice achiziționează și dezvoltă infrastructura de reîncărcare a autovehiculelor electrice (Guidance document on how public authorities procure charging infrastructure). Reprezentanții acestor autorități au fost invitați să completeze un chestionar, pentru a …

Prima ţară ce investeşte în piste de biciclete pop-up şi trotuare lărgite în timpul carantinei

Noua Zeelandă este prima ţară ce investeşte în piste de biciclete pop-up (apărute pe neașteptate) şi trotuare lărgite în timpul carantinei.  Oraşe diverse, de la Berlin (poza)  până la Bogota, folosesc aşa numitul „urbanism tactic” pentru a lua spațiu de la mașini peste noapte și a-l da persoanelor ce merg pe jos sau cu bicicleta, …

„Mai inteligent decât mașina”: ONG-ul care dezvoltă proiecte pentru cicliști în întreaga lume

„Smarter than car„ este un ONG înființat la începutul anului 2010 în Beijing, cu scopul de a sprijini ciclismul. S-a extins foarte mult de atunci și a deschis un birou în Viena condus de tineri urbaniști cu experiență din proiecte internaționale. Organizația a lucrat pe proiecte la nivel local și internațional.  Printre proiectele locale se …

Cum gândim mobilitatea pentru sănătate, siguranță și economie urbană

Planificarea mobilității urbane a fost subiectul webinarului organizat de CIVINET România, pe 8 aprilie 2020. Discuția a cuprins o serie de teme referitoare la acest domeniu și a fost coordonată de colaboratul nostru, Violeta Mihalache Director al Urban Survey Timişoara și reprezentat CIVINET România. Evoluţia oraşelor a fost întotdeauna influenţată de mobilitate, diferitele mijloace de …

Interviu: Cum se transformă Viena într-un „Oraș Smart cu dezvoltare durabilă”

Maria Vassilakou – viceprimar și consilier executiv al Departamentului de Urbanism – secțiunea de „Trafic și Transport” al orașului Viena i-a dezvăluit lui Jonathan Andrews care sunt provocările întâlnite în materie de mobilitate urbană și cum o planificare mai atent gândită este soluția pentru sustenabilitatea orașelor. – La conferința „Urban Future” (desfășurată la finalul lunii …

Adaptarea orașelor la noul stil de viață impus de pandemia de coronavirus (COVID-19)

Pe măsură ce regulile de distanțare fizică devin o necesitate pe termen lung (cel puțin până la găsirea unui tratament / vaccin pentru noul coronavirus COVID-19), administrațiile publice din întreaga lume încep să adapteze orașele noului stil de viață. Pe cât de important este să păstrăm o distanță fizică de 2 m între noi, pe …

Biodiversitatea și orașele: Distrugerea naturii de om responsabilă pentru Covid-19?

Pe măsură ce pierderea habitatului și a biodiversității crește la nivel global, focarul de coronavirus poate fi doar începutul pandemiilor în masă. O serie de cercetători consideră că distrugerea biodiversității de către om, este cea care creează condițiile pentru noi virusuri și boli precum Covid-19.  În acest context conceptul de orașe verzi și sustenabile și lupta …